مثل مفقودالاثرها می شوم...

این روزها هرکدوم از شعر های مرحوم نجمه زارع رو می خونم احساس می کنم این شعر رو خودم سرودم 

اینقدر که حرف های دلم رو تو این شعر ها نهفته می بینم...


یک درخت پیرم و سهم تبرها می شوم
مرده ام، دارم خوراک جانورها می شوم


بی خیال از رنج فریادم تردّد می کنند
باعث لبخند تلخ رهگذرها می شوم


با زبان لال خود حس میکنم این روزها
هم نشین و هم کلام کور و کرها می شوم


هیچ کس دیگر کنارم نیست، می ترسم از این
این که دارم مثل مفقود الاثرها می شوم


عاقبت یک روز با طرز عجیب و تازه ای
می کشم خود را و سر فصل خبرها می شوم!


نجمه زارع

۲۰:۲۸
ببر بنگال
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۰:۴۱
تبر بیارم :دی

پاسخ :

تو مصرع دوم میگه دارم خوراک جانورها میشوم ، بلانسبت مگه جانوری ((: 
بق بقو
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۰:۴۸
خیلی خوب بود..

پاسخ :

روح شاعرش شاد :/ 
گم نام
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۰:۵۶
عه کامنتا رو باز کردی
چه پسر حرف گوش کنی
آفرین آفرین:))

پاسخ :

اون درون گرا که گفتی بودی یعنی چی ؟ فحش که نبود ؟
گم نام
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۰۱
نه یعنی تو خود بودن
خیالت راحت فحش نبود:دی.

پاسخ :

خوبه خیالم راحت شد:دی
💖 miss fatemeh 💖
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۰۳
روحشون شاد
وای واقعا عالی بود :)

پاسخ :

آفرین :) 

خدا همه رفتگان رو بیامرزه :)
چشم به راهم ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۱۱
خودکشی حرام است حرام.... :/

پاسخ :

خودکشی شاعرانه منظورش بوده :دی
حنا :)
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۱۳
خدا به سایرِ وابستگان بصیرت بده که انقدر عذاب نکشید :)

پاسخ :

ان شالله..:))
Leila :)
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۳۴
فقط بیت آخر
اصلا کل شعرش یه طرف
اون یه بیت یه طرف دیگه

پاسخ :

حالا بیت آخر رو اجرا نکنی رو خودت گناهش بیفته گردن من :))
yasna sadat
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۳۵
چه قشنگ...

پاسخ :

هوم:)
مهربآنو ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۱:۵۶
شعرهای شاد گوش بدید و بخونید تا لذت ببرید :)
مثل صدای قدیمی بانو مرضیه :)
بوی جوی مولیان :)

پاسخ :

همینم مونده مرضیه گوش بدم :)))) 

والا... 

+شعر شادم میخونم گاهی وقتا (:
پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۲:۱۵
می کشم خود را
می کشم تو را که در منی

پاسخ :

عجب کشت و کشتاری :)))
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۱۸
کی قراره شیرینی بدین انشالله ؟؟ :))

پاسخ :

شیرینی چی :||
اَسی ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۲۳
چه تلخ...

پاسخ :

:/
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۲۷
خب این شعرا یا برا دیوونه هاست یا عاشقا :)
منم جسارت نمیکنم بهتون بگم دیوونه پس میمونه مورد دوم .

پاسخ :

به قول حافظ : عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد من که نه رندم و نه آنچنان بلاکش پس در نتیجه دیونه ام ((: 

هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۳۰
ولی این بیت حافظ مفهومش دیوونگی نیست .
اصلا هر چی شما بگید .. دیوونه هم بد نیست :))

پاسخ :

ها این شد حرف حساب هر چی ما بگیم :دی 

دیونگی هم عالمی داره :))
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۳۵
زورگو هم بودین و خبر نداشتیم :)
اصلا تواضع شما کشته مرده ها داده که خفن ترین سونامی ها اینقد تلفات نداشتن ..

پاسخ :

تواضع بنده مثل حمله ی قوم مغول ویرانگره البته در خواب نه بیداری ((: 

والا... 
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۴۶
پست آخر چیه دقیقا؟؟ متن اش واضح نیست . سوال پرسیدین کامنت دونی نیست .. هان ؟؟ :||

پاسخ :

چون پست موقته و پاک میشه حیفم اومد نظرات طلایی مخاطبان هم همراش به سطل زباله بلاگ فرستاده بشه:دی 
بنابراین نظراتش رو بستم که هرکس نظر داشت تو پست های دیگه دیگه نظرش رو بذاره . 
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۵۰
آخه کلا متن اش هم نامفهومه:)

پاسخ :

کجاش بگید تا ترجمه کنم :دی
هلما ...
۰۷ اسفند ۹۵ , ۲۳:۵۴
آها جمله اول پشت بند عنوانه که من زیاد توجه نمیکنم و اینکه بدون فیلتل شکن هم میشه هااا یا گوشی من ذاتا فیلترشکن داره؟؟

پاسخ :

توضیح این مشکل الان من اینه که آی پی من الان مشکل داره و با این آی پی نمی تونم بلاگ رو باز کنم حالا چرا خدا می دونه 
بنابراین یه چیزی مثل فیلترشکن باید باشه که آی پی منو تغییر بده تا بتونم وارد بلاگ بشم. 
هلما ...
۰۸ اسفند ۹۵ , ۰۰:۰۳
آها حله.
من چقد حرف میزنمااا:) البته خیلی هم عالی والا :))

پاسخ :

خب خدا رو شکر که حل شد:)
مسافر ...
۰۸ اسفند ۹۵ , ۱۴:۱۰
سلام بیت آخر مصرع آخر :)
مرده ی من مگ اهمیت داره ک سرفصل خبر ها بشم
یا این ک به طور فجیعی خودم رو بکشم ک این نوع کشتن تازه باشه مثلا
اونوقت میشه سرفصل خبر ها شد :|||||||

پاسخ :

سلام

آقا چقدر این بیت بد آموزی داشت  می دونستم نمی نوشتمش :دی
yasiii hk
۰۸ اسفند ۹۵ , ۱۴:۴۹
به به ! خدانکنه هیچوقت کسی اینطوری سرفصل خبرها بشه !

پاسخ :

امیدوارم..:)
ghazaleh ...
۱۳ اسفند ۹۵ , ۱۶:۰۳
نجمه زارع رو خیلی دوسش دارم

پشت دیوار همین کوچه به دارم بزنید
من که رفتم بنشینید و هوارم بزنید

....


این شعرش رو دوس دارم کلییییی

تازه یه هفته هم هست یه کتابش به کتابام اضافه شده و کسی نمونده که براش شعراشو نخونده باشم ^_^

پاسخ :

این شعره از نجمه اس؟
کلا یه کتاب بیشتر نداره اونم بعد از رفتنش چاپ کردن:/
صخره .
۲۰ اسفند ۹۵ , ۰۸:۴۴
این شعر عجب چیزی بود
از بالا تا پایین لایک کردیم حس کامنت نبود دیگه شرمنده
رفت ان سوار کولی با خود تورا نبرده
چه قد خوبه
از پیتات لذت بردم

پاسخ :

طوری نیست کار که عوض داره گله نداره (((: 

والا... 

+ ممنونم چشاتون جالب دیده پست ها رو :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan