تک بیت

تک بیت های طنزی که در خاطرتون هست رو مرقوم بفرمایید تو همین پست به اسم خودتون ثبت می کنم. 

اولین تک بیت رو خودم می نویسم : 


ای که از کوچه ی معشوقه ی  ما می گذری 

به جهنم بگذر کوچه محل گذر است... 


سرتو بذار رو شونه هام خابت بگیره
جاخالى بدم بخورى زمین حالت بگیره

تراوشات ذهن یک ...


هر کس به تو بد کرد نیاور تو به رویش 
در فرصت مطلوب درآور پدرش را ! 

 رگها 


روزی زسر سنگ عقابی به هوا خواست 
هنوز وخ نساده سیگاری هما خواست,,,

من لی غیرک


اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل مارا 
عجب بختی به او رو کرد نمی کرد فکر اینجارا :)

دلــ نوشتـ♥ـ


بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
فکر نکن یاد تو بودم کار نداشتم ول می گشتم...!

دنیای فکاهی من:)


یا رب این نو گل خندان که سپردی به منش
میسپارم به ننه ش، بابت اخلاق عنش!

زی زی گولو 


اگر غیر من؛دیگر یاری بگیری 
الهی تب کنی فرداش بمیری

بق بقو 


من اگر خوبم و گر بد
تو برو فا*ک یور سلف

ناشناس 


کنون که خبر نیست اصلا ز شوی
ز گهواره تا گور دانش بجوی

طلوع من 


و این بیت ابداعی از زی زی گولو : 


چو دیگر نیابی نشانی ز زن
ز گهواره تا گور دانش بزن

زی زی گولو 


۱۳:۰۹
.....
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۱۴
سرتو بذار رو شونه هام خابت بگیره
جاخالى بدم بخورى زمین حالت بگیره

پاسخ :

خخخخخخخخ

آفرین :)))) 
رگـ ـها
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۱۴
هر کس به تو بد کرد نیاور تو به رویش
در فرصت مطلوب درآور پدرش را !
:))

پاسخ :

طیبه الله انفاسکم :)))
yasna sadat
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۵۲
روزی زسر سنگ عقابی به هوا خواست
هنوز وخ نساده سیگاری هما خواست,,,
وخ نساده :بلند نشده!

پاسخ :

سیگاری هما ساخت یعنی چی ؟! 

وخ نساده کجاییه ؟! چهارمحالی ؟ 
ghazaleh ...
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۴:۳۳
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل مارا
عجب بختی به او رو کرد نمی کرد فکر اینجارا :)

پاسخ :

:)))))
من :)
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۶:۱۰
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
فکر نکن یاد تو بودم کار نداشتم ول می گشتم...!

:))

پاسخ :

یادش بخیر این :))
. zizigolu
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۶:۵۵
یا رب این نو گل خندان که سپردی به منش
میسپارم به ننه ش، بابا اخلاق عنش!

+همین تو ذهنم بود!🙈🙊

پاسخ :

یه وبلاگ ادبی شعر بی ادبی:))))))
تازه درستش هم چیز دیگه اس:دی 
والا...
. zizigolu
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۷:۰۰
عه خب چیه؟!
کنجکاو شدم! :))

پاسخ :

یارب این نوگل خندان که سپردی به منش
 بس که چیز بود سپردم به ننش ...

البته جای چیز یه کلمه بی ادبی بود بنده سانسورش کردم:)))
والا...
. zizigolu
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۷:۰۴
بابت اخلاق....! اشتباه نوشتم این "بابت" رو!
شما تو وب درستشو بنویس🙈!

پاسخ :

خخخخ

باشه درستش میکنم :)) 
. zizigolu
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۷:۰۶
نه مال من درست تره😒

پاسخ :

به قول این دختر لوسا : ایشششششش 
باشه مال شما بهتره :دی 

والا... 
خانم الف
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۷:۳۲
هممم چیز خاصی به ذهنم نمیرسه :/
حالا اگه رسید میگم :|

پاسخ :

لامشکل :))) 
بق بقو
۱۹ بهمن ۹۴ , ۱۸:۳۵
اگر غیر من؛دیگر یاری بگیری
الهی تب کنی فرداش بمیری

اینو یکی از دوستام تو دفتر خاطراتم برام نوشته بود "کلاس سوم ابتدایی":دی

پاسخ :

خخخخخخخخخ

آفرین مفیوض شدم :)))) 
ناشناس
۱۹ بهمن ۹۴ , ۲۳:۲۳
من اگر خوبم و گر بد
تو برو فا*ک یور سلف

پاسخ :

الان مثلا اون کلمه رو سانسور کردی ناشناس جان ؟! :دی 
اَسی بولیده
۲۰ بهمن ۹۴ , ۰۱:۵۰
اگر دیدی جوانی بر درختی تکیه کرده
بدان کرکو شده مرغنه کرده

کَرکو: مرغ
مُرغِنِه: تخم مرغ

یه بی مزش هم اینه:
اگر روزی مرا کردی فراموش
درآید بر دماغت صدهزار جوش
همچنین این مصراع میتواند جایگزین مصراع دوم شود: الهی شب بخوابی صبح بشی موش

یه معروفش هم هست:
کنون که خبر نیست اصلا ز شوی
ز گهواره تا گور دانش بجوی

+هیچ شعری یادم نبودا ولی همین که شروع کردم به نوشتن اینا یادم اومد :دی

پاسخ :

:))))))) 

آخری از بقیه جالب تر بود :دی 

والا... 
gandom baanoo
۲۰ بهمن ۹۴ , ۱۲:۳۹
چیز بود چیه؟!!!!!! :)
یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش....
از بسکه ننر بود سپردم به ننش :)

پاسخ :

نه دیگه اینطوری وزنش بهم میریزه :))) 
بیست و دو
۲۰ بهمن ۹۴ , ۱۵:۰۷
دارم از دیشب فکر میکنم چرا من یک بیت طنز یادم نیست؟:/

پاسخ :

واقعا چرا ؟! 
. zizigolu
۲۱ بهمن ۹۴ , ۱۲:۳۴
اسی!
این درستشه:
چو دیگر نیابی نشانی ز شوی
ز گهواره تا گور دانش بجوی

ولی درست ترش اینه:
چو دیگی نیابی نشانی ز زن
ز گهواره تا گور دانش بزن
+اینم خودم گفتم :|

پاسخ :

جدا خودت گفتی ؟! :)))
آفرین خیلی جالب بود فقط کلمه بزن 
به دانش نمیاد همچین استفاده ای نداره...!!!
سرباز جامانده
۲۱ بهمن ۹۴ , ۱۲:۴۶
من بیت زیزیگولو رو تایید میکنم.منم چیزی یادم نمیاد.

پاسخ :

خسته نباشید:دی 
والا...
. zizigolu
۲۱ بهمن ۹۴ , ۱۸:۲۹
من اعتراض دارم!
چرا تک بیتای ناب من نمیره روی پیت اصلی؟
من این همه ذوق ادبی و تراوشات ذهنی خرج کردم واسه چی؟ واسه کی؟

+ اون "دانش بزن" هم منظورم برن تو رگ بود... آدم یکم اگه از ادبیات بدونه و دستی در شعر داشته باشه متوجه منیورم میشه... البته همچین انتظاری از شما نمیرفت... طبیعی بود فی الواقع!

پاسخ :

اعتراض وارده شلوغش نکن الکی
 فرصت نکردم بذارم تو پیج اصلی :دی 
به زوی رسیدگی میشه.

+دانش مگه خوراکیه آدم بزنه تو رگ شعر باید محتوا داشته
باشه قواعد زبان رو رعایت کنه حتی اگه طنز باشه وگرنه با ارفاق معر یا حتی دریوری حساب میشه :))
والا...

کوثر بانو
۲۳ بهمن ۹۴ , ۱۰:۱۷
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را
خوشا بر حال خوشبختش بدست آورد دنیا را

پاسخ :

:))))
faeze hdr
۲۶ بهمن ۹۴ , ۲۰:۵۸
الا یا ایّها السّاقی أدِر کأساً و ناولها
!!Because Love was easy at first, but ended with trouble ha
:)

پاسخ :

:)))))
علی یاد
۱۰ مرداد ۹۵ , ۱۵:۲۹
سال ها دل طلب جام می از ما می کرد
خاک عالم به سرم دلبر ما کافر بود

پاسخ :

آفرین :)))))))
Upset Bahar:(
۱۹ مهر ۹۵ , ۱۷:۵۷
منم ییه شعر گفتم در وصف بعضیا :مرض گرفته ی روانی/نزار پیام خالی.... این مرض گرفته ها تو چت های عمومی زیاد ایفای نقش میکنن:))

پاسخ :

(((: 
حسین
۲۲ آذر ۹۹ , ۱۰:۴۹
بیا تا گل برافشانیم ومی درساغراندازیم

خروسی پخته واچوریده ومرغی اربراندازیم
جوجو
۱۲ مهر ۰۲ , ۱۷:۰۴
میازار موری که دانه کش است چونکه شلوار دارد ولی بی کش است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan