رویای صادقه برای یک ساجده

تو حرم نشسته بودیم حرف میزدیم که گوشیش زنگ خورد ، مشغول صحبت کردن شد بعد که قطع کرد: 

- نفس عمیقی کشید و گفت: الهی شکر دخترم به سلامت به دنیا اومد (:

گفتم قدمش مبارک باشه ان شالله ، حالا میخواین اسمش رو چی بذارین ؟ 

گفت هر چی تو بگی ؟ چشام از تعجب 4 تا شد و گفتم من ؟؟؟ 

گفت: آره تو !!! گفتم: چرا من؟شما پدر مادرش هستین :| چرا خودتون اسم نمیذارین ؟ 

اصن مادرش چی ؟ اون شاید اسم انتخاب کرده باشه . 

گفت:اتفاقا با مادرش هم حرف زدم و قرار گذاشتیم تو اسمش رو انتخاب کنی . 

گفتم:آخه این همه آدم چرا من ؟؟ حالا درسته مثل داداش می مونیم ولی اسم بچه رو 

پدر مادر بچه یا یه نفر فرد به خصوص انتخاب می کنه . 

گفت اون فرد به خصوص تویی دیگه :) 

گفتم : آخه چرا من ؟ چرا اصراری داری من اسم بذارم ؟! 

گفت تو اسم رو بگو ، تا ماجرا رو تعریف کنم . 

گفتم : یعنی من هر اسمی بگم میذاری دیگه ؟ سرکاری نیست ؟! 

گفت چی میگی مرد حسابی سرکاری چیه ؟ 

اصن برای همین گفتم بیا با هم بریم حرم که هم برای سلامتی خانومم و بچه دعا کنم 

و هم ازت بخوام اسمش رو تو انتخاب کنی ! 

گفتم باشه اما به شرطی که بعدش راست و حسینی بگی جریان چیه :/ 

گفت :باشه جون به سرم کردی اسم رو بگو حالا ، دیر شد میخوام برم زودتر دخمل وخانومم رو ببینم . 

گفتم باشه :یه چند ثانیه بهم وقت بده ... بذار ساجده تا اسمو شنید گل از گلش شکفت :) 

یه نفس عمیقی کشید و لبخندی زد و اومد جلو صورتمو بوسید گفت خدا رو شکر خوابم رویای صادقه بود 

داشتم از تعجب دیونه میشدم گفتم یا همین الان قضیه رو تعریف می کنی یا یه بلایی سر خودم یا تو میارم :/ 

زد زیر خنده چنان می خندید که داشت از خنده ولو می شد رو زمین 

بالاخره به هر طریقی بود جلو خنده اش رو گرفت و خواب رو تعریف کرد : 

چند وقت پیش با خانومم هی در مورد اسم بچه حرف می زدیم که چی بذاریم 

هر کدوممون یه چیزی می گفت چند تا اسم انتخاب کرده بودیم که بذاریم تا یه ماه  پیش 

یه خوابی دیدم ، خواب دیدم با هم اومدیم حرم همین جایی که الان هستیم و نشستیم 

داشتیم با هم حرف می زدیم .تو خواب ازم پرسیدی اسم کوچولو رو چی میخواین بذارین ؟ 

گفتم هنوز براش اسم انتخاب نکردیم ، یهو تو برگشتی گفتی اسمش رو بذارین ساجده اینو گفتی

بعدش از خواب بیدار شدم ، خوابم یادم رفته بود تا همین دیروز که خانومم رو می خواستم ببرم بیمارستان 

تو راه دوباره بحث اسم گذاری برای بچه شد که خوابم یادم افتاد ، خوابم رو برای خانومم تعریف کردم

 از این اسم خوشش

اومد ولی باز دو دل بود پیشنهاد داد که مثل تو خواب بیام از تو بپرسم :) 

الانم که داری می بینی همون اسمی که تو خواب گفتی الانم دوباره گفتی. 

از تعجب چهار چرخم رفت هوا :| گفتم خدایا حکمتت رو شکر ، عجب خوابی دیدی پسر (: 

گفت دمت گرم اسم خوبی انتخاب کردی . گفتم آره خیلی اسم قشنگیه معنیش هم خیلی خوبه

یعنی بانویی که خیلی سجده می کنه !  ایشالله مثل اسمش ساجده بشه :) 


۱۵:۵۸
بق بقو
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۰۶
^_^اخی چه قشنگ...
خیلی جالبه اسمایی که از طریق خواب رو بچه ها گذاشته میشم..
خوش به حالتون کسی بودید که اسم گذاشتید:)

پاسخ :

بعله خیلی قشنگ و با نمک :)) 

ایشالا قسمت بشه شمام اسم بذارید :دی
פـریـر ...
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۰۶
وای مگه میشه اینقد دقیق! حکمتت رو شکر خدا
موهای تنم سیخ شد هیچ تو چشمام هم اشک جمع شد! :/

الهی که ساجده خانوم قدمش پر از خیر و برکت باشه :) مبارکه...
:)

پاسخ :

واقعا عجیب بود مدت ها بود میخواستم
این ماجرا رو بنویسم دستم به قلم نمی رفت :) 

ان شاا... 


هلما ...
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۰۶
قدم نو رسیده دوستتون مبااارک ...
واییی چ حس خوب و نابی داشت این ماجرا ...
خیلی تامل برانگیزه .. خدایا حکمتت رو شکر ...
رویای صادقه برای یک ساجده ... ی لحظه دوست داشتم , ساجده دوستتون باشم :)
(اولین باریه ک جز خودم دوست دارم یکی دیگه باشم)

پاسخ :

از طرف دوست میگم : مچکرم :دی 

خخخخخخخخخخ

من یا بار آرزو کردم جای یه نفر باشم خدا رو صد هزار بار شکر می کنم 
که دعام مستجاب نشد و جای خود هستم :)))

والا...
O....... ......M
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۰۹
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام وبلاگ جالبی دارید خوش حال میشم به وبلاگ بنده هم سری بزنید
*********************
********************
اهنگ نواز
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۱
در زندگی و معاشرت با دیگران،نرم‌افزار باشیم ؛نه سخت افزار
عای عم بــــهـــــار D:
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۴
جل الخالق :)))
اسمِ قشنگیه :))) مبارک باشه :)))

پاسخ :

بعله اسمیه که من گذاشتم مگه می تونه بد باشه :)) 
مبارک صاحبش باشه :دی 
صخره .
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۵
ساجده واقعا قشنگه

پاسخ :

احسنت ((: 
عاشق بارون ...
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۵
:))

پاسخ :

((:
بیست و دو
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۵
هاله ای از نور دورتون میبینم:دی

پاسخ :

به نظرم بخاطر شیشه عینکتون عه یکم تمیزش کنید درست میشه :دی 
گمـــــــشده :)
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۱۷
چه جالب
خیرش به پدرمادرش برسه
:))

پاسخ :

ان شالله :) 

خدا قسمت کنه :دی
Lady cyan ※※
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۲۴
اسم عمه یکی مونده به اخریم؛)

پاسخ :

عمه :))))))) 

حتما رفیق بابابزرگت اسمشو گذاشته ((:
عای عم بــــهـــــار D:
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۲۹
شیــــــــــره اعتماد به نفس D:

پاسخ :

شیر نه اژدهاست ((: 
رقَـیـه ..
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۳۳
حادثه ی بسیار زیبایی بود...

+ باورم نمیشه

پاسخ :

ممنون :)
خودمم باورم نمیشد :)))
yasna sadat
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۶:۴۹
وسطش گفتم حتما داستانه!!!
واقعا جالب بود…

پاسخ :

داستان واقعی بود :دی 

والا... 
عای عم بــــهـــــار D:
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۷:۰۶
بازم جای خوشحالی داره که واقفید که اعتماد به نفستون در حد قد و بالای رعنای اژدهاست ! :)))

پاسخ :

شنا جای من بودی با همچین ماجرایی اعتماد به نفس پیدا نمی کردی؟! :دی 
بانوچـ ـه
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۷:۱۵
خیلی جالب و عجیب بود :)

پاسخ :

بعله خیلی بیشتر برای خودم حتی!!!
bahar ...
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۷:۲۵
چه جالب بود خدایی

پاسخ :

اوهوم((:
رواق
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۸:۵۹
اتفاقاتی از این دست، نشانه هستند به نظرم...

پاسخ :

نشانه چی؟؟
آقاگل ‌‌‌‌
۲۷ شهریور ۹۵ , ۱۹:۳۰
من بهت ایمان آوردم محمد حسین. الحق از اولیای الهی هستی :)))

پاسخ :

عخییییی (با لحن جناب خان) تو چقدر زود گول میخوری((:
من :)
۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۱:۳۳
:)))
:D
یا امامزاده تتلو:|

پاسخ :

آخه اسم قحطیه تتلو :| 

والا... 
من :)
۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۱:۵۰
خیلیم قشنگه اسمش :\ :D

پاسخ :

:|:| 
پسر رویایی
۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۱:۵۸
من ازاین اسم خیلی خوشم میاد...............

پاسخ :

اسمو بذار رو دخترت :دی 
. زیزیگلو
۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۲:۴۲
چقدرازین خوابا میبینین شما...
یادمه قبلا هم چه تو بلاگفا چه همین بلاگ خواب بهشت رو دیده بودین

پاسخ :

یادش بخیر دوبار خواب بهشت دیدم خیلی دوست داشتنی بود دوست نداشتم از اون خواب بیدارشم 
حیف که عمر خواب کوتاهه..:/ 


اَسی ...
۲۷ شهریور ۹۵ , ۲۳:۱۷
من که باور نمیکنم o_O

پاسخ :

ای بابا :///
مهتاب
۲۸ شهریور ۹۵ , ۰۰:۲۴
خواب جالبی بود بیشترش به اینکه دلتون پاکه که بهشت و اینارو میبینین.

ما گاهی اوقات در رویاهای صادقانمون دوستانمان را شوهر میدیم میره :))

پاسخ :


نه بابا تخیلم قویه از این خوابا می بینم :دی 

در رویای صادقه عروسی خودتون رو بگیرید :))))))
خخخخخخ
آقاگل ‌‌‌‌
۲۸ شهریور ۹۵ , ۰۲:۰۸
من یک پیرمرد از کار افتاده ام.تو زمونی زندگی میکردم که دوز و کلک در کار نبود. همه مردم همدیگر رو میشناختن. اینه که ساده ام. و زودباور. :دی

پاسخ :

تو پیرمرد شیطونی هستی اینا رو میگی که رد گم کنی (((: 
مارکر زرد :)
۲۸ شهریور ۹۵ , ۱۱:۱۹
یعنی میرید تو خواب مردم اسم میذارید ؟ دیگه نمیپرسیدنم میذاشتن ساجده :))
مبارک باشه :)

پاسخ :

اینا خواب منو می بینن من چیکاره بیدم ؟! 

خواهش می کنم مبارک صاحابش باشه (: 

والا... 
مهتاب
۲۸ شهریور ۹۵ , ۲۰:۲۸
:-))
اینبار دامادی شمار و میبینیم ان شالله :))ههه

پاسخ :

:))))))

ایشالله اول برای شما :دی 

والا...
فاطمه ...
۲۹ شهریور ۹۵ , ۱۴:۴۷
کامنت آقاگل :)))
از دست شما پسرا :)))
خداروشکر بابت این خواب...قدم نی نی مبارک.کاش عکسشو می دادید ما هم ببینیم :) مشتاقم

پاسخ :

گل آقا پیر مرد با نمکیه :دی 
مبارک صاحبش باشه ((:
خودمم ندیدمش هنوز :|
والا...
فاطمه ...
۲۹ شهریور ۹۵ , ۲۰:۳۸
ببخشید ساجده بر وزن فاعل هست و اسم فاعل مجرد هست مثل فاطمه، که (بریده شده از ناپاکی ها معنیش می شه)نه اسم مبالغه که بشه بسیار سجده کننده.اسم مبالغه اوزانی مثل فعّال، فعول، فعیل،
بنابراین معنیش هست دختری که سجده می کند :)

پاسخ :

ممنون بابت اطلاعات جالبتون ( عربی تون خوبه ها ((: ) 

ولی بنده باز هم معتقد هستم که ساجده یعنی کسی که زیاد سجده می کنه ،درسته که اسم مبالغه نیست : 
مثل سجاد، قناد ، کرار و... ولی توصیفی از عملکرده فاعله که باعث میشه به اون کار مشهور بشه مثل : 

کاظم ، خاضع ، راحم ، باقر و... 
فاطمه ...
۳۰ شهریور ۹۵ , ۱۲:۰۹
:)
کاظم معنیش می شه فروبرندۀ خشم، خاضع یعنی فروتن، باقر یعنی دارنده و شکافندۀ علوم ، اینا همه اسم فاعل یعنی صرفا انجام دهندۀ یک کار هستند نه اسم مبالغه.
بسیار سجده کننده یعنی سجّاد بر وزن فعّال :)
اگه اسم دختر با معنی بسیار سجده کننده یافتم خبرتون می کنم :)
ساجده اسم یکی از دوستام هم بوده آخه:)

پاسخ :

:)))))))))))

خب منم همین رو گفنم دیگه :/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan