تمسخر محرم در فضازی مجازی


طرف از محرم ، فقط قیمه نذری و دختربازی تو صف دیدن هیئت ها رو بلده ، بعد میاد به بهانه ی 

اینکه 4 تا مداح و یه اقلیت (نادانی) که بد عزادری می کنن و فلان مداح به جای حسین(ع) میگه اوسین 

کل سیستم عزاداری و محرم رو به تمسخر میگیره بعد با خودش فکر می کنه خیلی روشن فکره 

ولی حقیقت اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) لیاقت میخواد ، بعضیا چون لیاقتش رو ندارن قلبشون 

سیاه و سنگ شده ، چشم دیدن عزاداری بقیه رو هم ندارن بنابراین، هر اراجیفی که به ذهنشون 

می رسه رو بدون فکر تو وبلاگ یا پیچ اینستا و... منتشر می کنن. 

شخصا به این افراد توصیه می کنم سوره همزه که عاقبت مسخره کنندگان رو بیان کرده رو بخونن

شاید که ...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَیْلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ ﴿١﴾ الَّذِی جَمَعَ مَالا وَعَدَّدَهُ ﴿٢﴾ یَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ ﴿٣﴾کَلا لَیُنْبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ ﴿٤﴾ 

وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْحُطَمَةُ ﴿٥﴾ نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ﴿٦﴾ الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَى الأفْئِدَةِ ﴿٧﴾إِنَّهَا عَلَیْهِمْ مُؤْصَدَةٌ﴿٨﴾فِی عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ﴿٩﴾

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

واى بر هر عیبجوى مسخره‏ کننده‏ اى! (۱)

همان کس که مال فراوانى جمع ‏آورى و شماره کرده ! (۲)

او گمان می ‏کند که اموالش او را جاودانه می ‏سازد(۳)

بزودى در «حطمه‏» ( آتشى خردکننده) پرتاب می ‏شود! (۴)

و تو چه می ‏دانى «حطمه‏» چیست؟! (۵)

آتش برافروخته الهى است، (۶)

آتشى که از دلها سرمی ‏زند! (۷)

این آتش بر آنها فروبسته شده، (۸)

در ستونهاى کشیده و طولانی! (۹)

۱۵:۰۹
عاشق بارون ...
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۵:۱۲
چقدر بد شده همه چی... هیچی هیچ جا درست نمیشه. روز به روز همه چی بدتر میشه فقط.

پاسخ :

وقتی به جای تذکر دادن سکوت کنیم نتیجه ای بهتر از این نصیبمون نمیشه !!!
امیر بهزادپور
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۵:۲۷
یک پست بجا و عالی...احسننت..

پاسخ :

ممنون عزیزبرادر:)
من :)
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۵:۴۶
میدونین
درست نیست تذکر دادن, چرا که هر فردی مسوول کاراییه ک انجام میده و کسی نمیتونه کسی دیگه رو امر و نهی کنه
یا تازه تهش برمیگردن بهت میگن به تو چه...
هممون به یه اندازه قدرت تفکر داریم. کوتاهی از کساییه که همه چیز رو به تمسخر و مسخره میگیرن
حتی محرم رو
حتی خدا رو

پاسخ :

قضیه کشتی و اون مردی که میگه من جای خودمو فقط سوراخ می کنم رو شنیدین؟! 
اگه به راحتی از کنار قضایا نگذریم بعضیا گستاخ نمیشن که هرچیزی رو به مسخره بگیرین 
اون آدمی که پست تمسخر آمیز میذاره اگه 4 نفر بهش تذکر بدن اون پست رو حذف میکنه و دیگه 
این اشتباه رو تکرار نمیکنه...!
بانوچـ ـه
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۵:۴۸
چقدر این چند روز غصه خوردم.
دو شب پیش با دوستی که اهل هیچی نیست و به هیچی اعتقاد نداره بحث میکردیم سر اینکه میگفت عزاداری برای کسی که هزاران سال پیش کشته شده یه خرافاته و مردم رو به سمت افسردگی کشونده.

گفتم اون کسی که میگی امام شیعیانه و خلاصه داشتیم بحث میکردیم و از دلایل واقعه ی عاشورا براش حرف میزدم که کلیپی رو نشونم داد که در اون یه مداح زنجیر و قلاده انداخته گردنش و میگه من سگ امام حسینم و واق واق میکنه.

نمیتونم توصیف کنم چه حال بدی داشتم. ما حتی با بد عزاداری کردنمون هم داریم تیشه به ریشه ی اعتقادات میزنیم.
خدا همه رو به راست هدایت کنه.

پاسخ :

سوال اینجاست ، چند درصد دارن بد عزاداری میکنن؟! 
10 درصد 20 درصد اصن 30 درصد ؟! 
درسته بخاطر اینا همه چیز رو زیر سوال ببرن اونم نه به حق و خیرخواهانه ، با تمسخر و مغرضانه..!
خانوم لبخند :)
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۵:۵۴
قصد دارم حتما در این باره یه پست بنویسم.
خوب کاری کردید نوشتید.
هنوزم میرم کامنتای وب ایشون به خصوص پست جدیدشون در این باره رو میخونم اعصابم بهم میریزه.

پاسخ :

خوشحال میشم بخونم :) 
بهار خادمی
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۶:۴۰
چه باحال مینویسی خخخ. دنبال شدید:)) اوسین:دی

پاسخ :

:|||


نگار :)
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۷:۰۹
واقعا به خوب موردی اشاره کردید...
متاسفانه هرچیزی رو مایه شوخی و تمسخر قرار میدن!

پاسخ :

متاسفانه:/
بهار پاتریکیان D:
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۷:۲۶
خب من چیزی جز موافقت و تاسف ندارم که بگم ..

پاسخ :

ممنون بابت ابراز نظر :)
♫ شباهنگ
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۸:۲۷
موافقم با پستتون.
و غمگین :(

پاسخ :

من غمگین تر:/ 
هلما ...
۱۷ مهر ۹۵ , ۱۸:۳۳
به کجا چنین شتابان .........
حالا هی همه منو مسخره کنن اه تو هم باز این ی مصرع تکراری رو گفتی ....
ولی واقعا ک چی آخه ؟؟ من چن تا خوندم موندم آخه هدف چیه ؟؟ حالا یکطرفه ب قاضی نمیرما اتفاقا ی عده هم با دلایل واهی و حرفای بی اساس مقابله ب مثل میکنن بجای اینکه اصل روشن شه , همه دارن رو حاشیه مانور میدن . ی عده با مخالفت و ی عده با موافقت . ک هردو توجیح نشدنیه ....

پاسخ :

کامنتتون ایهام داشت آدم نمی دونه نظرتون موافقه یا مخالف و چرا؟! 
مهتاب
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۰:۱۶
منم دیروز داشتم به همین مراسمای اینجوری فک میکردم وقتی صدای این مراسم محلیمون به گوشم رسید ما هم یه مراسمی داریم به اسم شاخسی که جونها دور هم جمع میشن وبه خاطر این که بیشتر دیده بشن و ریا و .. اینا انجام میدن اون مطالبی رو هم که میگن واقعا خیلی بی معنیه تا 9شب اصلا بع این فکر هم نمیکنن که چی میگن به نظرم مردم خودشون باید در مورد هر چی که انجام میدن قبلش یه تفکری کنن بهتره اگرم چیزی بگیم ما رو به این که شما کافرین و فلانین و اینا متهم میکنن
ما عزاداری میکنیم که تفکر کنیم در مورد امام حسین خدا و خیلی از مسایل دیگه به نظر من اکثر عزاداری هامون درست نیست

پاسخ :

اینکه یه عده بد یا اشتباه یا حتی فاجعه عزاداری میکنن نباید چماقی بشه بر سر عزاداران واقعی 
نباید وسیله ای بشه برای تخریب و تمسخر توسط تعدادی آدم مغرض. 
اتفاقا منم مخالف بد عزاداری کردن هستم ولی معتقدم نباید همه رو به یه چوب زد...! 
خانم جیم
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۰:۴۴
کسیایی که به نحوه ی عزاداریا و مداحیا اعتراض میکنن.. بنظرم درست میگن.. من توش بی.احترامی یا تمسخر نمیبینم!
بنظر خود شما اینجوری مداحی کردن که همه میدونیم الان کمم نیست درسته؟ نباید بهش اعتراضی بشه ینی؟!
همینا باعث نمیشه اعتقادات هر روز کم و کمتر بشه؟!

پاسخ :

شما متنی که من نوشتم رو خوب متوجه نشدید بازم بخونیدش به عکسی هم که گذاشتم توجه کنید 
چی میفهمید از عکس این پست ؟! 
رواق
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۱:۰۳
اللهم بحق الحسین، اشف صدر الحسین، بظهور الحجه...

پاسخ :

الهی آمین 
بق بقو
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۲:۱۰
دبیرستان که بودیم دبیرتاریخمون میگفت بعضی از اونا آدمای ساده اییَن و نمیدون واقعاً این حرکتشون یه جور مسخره کردن(مثلاً میخوان ارادتشونو نشون بدن)؛ برا همین اجازه میدن این چیزارو روی ماشیناشون بنویسن ... خب اینا به خاطر ناآگاهیشونه .. بعضیا هم از روی آگاهی مینویسن و قیام امام حسین رو زیر سوال میبرن !
هر دو مورد جای تاسف داره ...
ان شاءالله همه عاقبت بخیر بشیم !

پاسخ :

ان شالله :) 

ممنون بابت این کامنت :) 
. زیزیگلو
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۲:۴۴
به دستگاه امام حسین ایراد نگیرین...!
منم با خیلی چیزا مخالفم... یعنی خیلیا با خیلی چیزا... ولی دلیلی نداره که 1_ما بریم سمتشون ، میتونیم بریم سمت چیزایی که خوشمون میاد یا فی المثال شما عکسی رو منتشر کنید که خوشتون میاد و 2_اجازه ندیم اونا بیان توی راه

پاسخ :

اگه ایراد نگیرین پس به چی ایراد بگیرن ؟! 

این شماره 1 و 2 رو نفهمیدم :|
. زیزیگلو
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۲:۵۳
1:دلیلی نداره بریم سمت چیزایی که خوشمون نمیاد
2:دلیلی نداره خیلی از همینایی که این مدلی ان یا به عبارتی امروزی ان یا یه جور دیگه ن که ما نمیپسندیم اجازه ندیم بیان توی راه

بزاریم بیان... هر چند نه تیپشون خوب باشه نه سر و وضعشون درست...
به نظرم ما خیلی کوچیکتر از اونیم که بخوایم توی حساب و کتاب عزاداری امام حسین دخالت کنیم...

پاسخ :

الان این پست من شبیه دخالت تو دستگاه امام حسین ؟! 
. زیزیگلو
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۲:۵۹
نه ولی شبیه به ایراد گرفتن به نوع عزاداری این مدلیش هست
+ضمنا این کد امنیتی هم خیلی روی اعصابه

پاسخ :

پس شمام متن رو خوب نفهمیدی!!!

+بابت کد معذورم ، هرزنامه هام زیاد شده مجبور شدم بذارمش. 
. زیزیگلو
۱۷ مهر ۹۵ , ۲۳:۰۲
من از این پست با توجه به عکس و اون آیه ی وای بر هر عیب جوی مسخره کننده ای، اینو برداشت کردم
البته انتقادتون به جاست
منم با خیلی از این بدعت ها و مسخره بازیا و حتی بیشتر به سخره گرفتن عزاداری مشکل دارم

پاسخ :

هر آدم سلیم عقلی با بدعت و در عین حال تمسخر مشکل داره...
گمـــــــشده :)
۱۸ مهر ۹۵ , ۰۰:۰۷
نه خب تمسخر داریم تا تمسخر
یکی هست که کل اصل و ریشه قضیه رو می بره زیر سوال
جلوی اون باید ایستاد
ولی مورد داریم فقط داره تذکر می ده
می گه ایها الناس همچین چیزی هم هست. ببینید داریم به کجا می ریم!! حواستتون باشه تو دکون اوسین اوسین گیر نیفتین
این از دید من تمسخر نیست چون اصل عزاداری رو زیر سوال نبرده بلکه داره مجریان نادانش رو زیر سوال می بره
بهتره قبل از این که جلوی گروه دوم بایستیم عزممون برای اون مجریان نادان عزاداری جمع کنیم دارن گند می زنن به همه چیز و حتی از امام هم برای پول دراوردن دریغ نمی کنن.

پاسخ :

تمسخر خوب و بد داره عایا؟! 

من تو این پست به این اعتراض کردم که چرا به عزاداری غلط گیر میدن یا گفتم چرا به خاطر یه اقلیت 

همه چیز رو زیر سوال می برن ؟! 

والا... 
gandom baanoo
۱۸ مهر ۹۵ , ۰۱:۰۲
شاید یه جور تلنگر بوده، نه تمسخر....
به نظرم این پست جای فکر زیاد داره مثلا:http://truth-life.blog.ir/post/87

پاسخ :

سه خط آخر این پستی که لینک دادین :

 انقدر ظاهر بین نباشیم. چرا فکر می کنیم گریه کردن برای امام حسین ثواب  دارد؟ باور کنید گریه بدون تفکر، بدون تذکیه نفس، بدون آگاهی هیچ فایده ای  ندارد. به فرزندانمان نگویم برو هیئت ثواب دارد. هدف را به آنها بیاموزیم.  حسین را یک قهرمان نشان دهیم نه یک احمق که خودش و زن و بچه اش را  به کشتن داد. الکی ننالیم.

به جمله ای که بولد کردم و اون کلمه ای که قرمز کردم توجه کردین ؟! 
واقعا امام حسین مظلومه چون هر کسی که هر اراجیفی که به دهنش میاد در موردش میگه... 
هلما ...
۱۸ مهر ۹۵ , ۱۳:۰۸
ایهامش زیاد مهم نیست ... در کل با پستتون موافقم ..

پاسخ :

هیییم:)
miss fatemeh
۱۸ مهر ۹۵ , ۱۴:۰۱
حرفتون درست.ولی به نظر من بهتره با آرامش این جور چیزا رو تذکر داد.البته درک میکنم.بد دوره و زمونه ای شده.ولی شما نباید اعصابتون رو واسه همچین کسایی خورد کنین.اصن در شان شما نیست :)

پاسخ :

باشه عموجون غصه نخور تو:))) 
פـریـر ...
۱۸ مهر ۹۵ , ۱۵:۵۰
ممنون بابت این پست...
جدا بجا بود...
دیروز همکلاسیم تو کلاس آهنگ شد می خوند بهش گفتم حرمت نگه دار محرمه
جواب داد: چه ربطی داره؟ امام حسینو که هنو نکشتن عاشورا می کشنش!!! من الان رقصم می کنم!
جدا دهنم باز مونده بود از این لحن...و چشمم گرد شد وقتی گفت: به دلیل منطقی بیارین چرا باید ده روز گریه زاری کنیم به جای یک روز شهادت اون وقت منم ماتم می گیرم!

جدا...همونطور که خدا گفته...اونایی که از حق رو برمی گردونن خدا دلشونو سخت می کنه و از نورهدایت الهی بی نصیب می مونن...

پاسخ :

و چقدر نابجاست کامنت گذاشتن زیر همچین پست هایی بدون اینکه آدم اعتراضی نکنه :/ 
miss fatemeh
۱۸ مهر ۹۵ , ۲۰:۴۲
عمو؟؟؟؟؟
هههههههه
فک کنم اسممو نخوندین :))

پاسخ :

نه استمو درست خوندم عموجون :)))
פـریـر ...
۱۹ مهر ۹۵ , ۰۰:۱۹
هومممم....گاهی آدما به اعتراض هم گوش نمیدن :)

پاسخ :

ندیدم اعتراضی بکنن که کسی بخواد گوش بده...
ملت- حب
۱۹ مهر ۹۵ , ۱۳:۱۳
اره واقعا دلیلشون چیه؟؟؟
دنبال شدید:)

پاسخ :

غرض و جهل !!! 

مچکرم:)
פـریـر ...
۱۹ مهر ۹۵ , ۱۴:۲۹
خب شما ندیدی! ما که دیدیم :| مورد داشتیم طرف داشت قورتمون می داد که به شما چه مگه فضولید و فلان و بیسار :|

پاسخ :

که اینطور:)
פـریـر ...
۲۰ مهر ۹۵ , ۱۲:۵۱
البته این کامنت آخریم منظورم به آدمای دنیای واقعی بود که باهاشون برخورد داشتم!و نه دنیای مجازی...

پاسخ :

دنیای مجازی هر کی هر چی خواست بگه ما چیکار داریم دسته :)) 

والا... 
פـریـر ...
۲۱ مهر ۹۵ , ۲۱:۴۱
البته اینم نیست که فقط واقعیا رو دریابیم و مجازی ها رو نه! من صرفا تجربمو گفتم! از اون روز به بعد فقط دعا می کنم هدایت بشن! :/

پاسخ :

دعای تنها اثر داره عایا؟!
פـریـر ...
۲۳ مهر ۹۵ , ۲۱:۴۱
وقتی بهشون میگی حالیشون نمیشه دیگه چیکار کنیم! خودمونو بکشیم :| آخرشم فحشمون میدن!والا! نمونه ش همین امر به معروف و نهی از منکر تو کوچه خیابون! اثر کرد مگه؟ آخرشم جمع کردن رفتن از بس بهشون فحش دادن! آدمی که بخواد مطلبی رو بگیره با یه بار گفتن می گیره! اونیم که نمی خواد فقط خدا میتونه کمکش کنه! نیازی نیست با گیر دادنای الکی حتی به جایی برسیم که طرف دینمون رو هم ببره زیر سوال!

پاسخ :

نمونه اش یه پستی که همه زیرش کامنت گذاشته بودن اما یکی اعتراض نکرده بود... 
פـریـر ...
۲۴ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۱
می دونم کدوم پستو میگین...شایدم تو خصوصی اعتراض کردن...ما چه می دونیم؟ الله اعلم...

پاسخ :

امیدوارم خصوصی اعتراض کرده باشن:)
פـریـر ...
۲۴ مهر ۹۵ , ۲۳:۰۲
:)

پاسخ :

:)
sina S.M
۲۵ مهر ۹۵ , ۱۵:۵۵
یکی از فانتزیام اینه که قیافه ی عادمای نفهمی که پشت ماشیناشون چیزای خنده دار و سبک مینویسن درباره ی محرم رو بزنم له کنم :/

پاسخ :

با دست خالی یا با وسیله ای چیزی؟! :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan