کودکی +سرود+ حافظه

 امیرمؤمنان على(علیه السلام) :

«اَلْعِلْمُ (فى) الصّـِغَرِکَالنَّقْشِ فى الْحَجَرِ


رادیو داشت سرود های انقلابی پخش می کرد یادم افتاد کلاس اول که بودم داداشم اینا یه سرود برا مدرسشون میخوندن تا حفظ بشن من هم از دهن اونا شنیده بودم و درست مثل ضبط صوت حفظ کرده بودم رادیو که  داشت سرود پخش می کرد یاد اون سرود افتادم و دوباره زمزمه اش کرد دیدم بعد از ۱۹ سال هنوز کاملا یادم بود خیلی خوشحال شدم و از طرفی افسوس خوردم ، از اینکه از اون حافظه فوق العاده خیلی کم استفاده کردم و دیگه اینکه اون حافظه فوق العاده رو ندارم حافظه دوران کودکی مصادق بارز اون حدیث بالاست. 


این اون سروده که بچگی حفظ کردم:

ای مردم از بند رسته 

طاغوت را در هم شکسته


مردان رزم و آتش و خون

اینک به پیروزی نشسته 


بهارتان بی زوال

خجسته باد استقلال  


به همت دریا دل امامی 

سپیده سرزد از کوه و شامی 


به کامان یاران آزادی 

نصیب دشمن ناکامی 


شادی مبارک شادی مبارک 

میلاد آزادی مبارک 


این باغ سبز و جاودان باد 

از دست زاغان در امان باد 


تا جلوه زیبا گل نرگس 

گل های بهمن بی خزان باد 


ای مردم آزاده و آزاد 

جمهوری اسلامی ایران 


مبارک باد مبارک باد مبارک باد...


۲۲:۴۷
صآب خونـه
۱۲ بهمن ۹۴ , ۲۲:۴۸
سلام
اگه موافقید و دوست دارید خبر بدید وبلاگ های هم رو دنبال کنیم :)
+ امضا صابخونه

پاسخ :

سلام
هیچ علاقه ای ندارم . 
+امضا :شاعر تنها
بق بقو
۱۲ بهمن ۹۴ , ۲۳:۱۱
عه،آره...منم از بچگیم خیییییلی شعر یادمه ،همه سرودایی که کارکردن باهامونم یادمه‎:)‎
اما الان تمرکز بچگیامو ندارم...درگیری ذهنیم بیشتر:)))

پاسخ :

بخون ببینم عمو جون :دی 

والا...
سرباز جامانده
۱۲ بهمن ۹۴ , ۲۳:۳۱
من بیشتر ب شعر خمینی ای امام و دیو چو بیرون رود علاقه مندم.امروزم رفتیم استقبال امام(درحیاط مدرسه استقبال کوچکی ترتیب داده بودن)

جواب کامنت بالایی منو نابود کرد...

پاسخ :

اونا که جای خود دارن :)) 

مثل اینکه اکثرا از جواب من مفیوض شدن :دی 

والا...
. zizigolu
۱۲ بهمن ۹۴ , ۲۳:۵۱
من چقدرررر این روزا افسوس میخورم که چرا حافظ قرآن نشدم...

پاسخ :

همچنان و همچنون :دی 

والا... 
yasna sadat
۱۳ بهمن ۹۴ , ۰۰:۰۲
واقعا معلوم نیس بچگی چیکار میکردیم:/
الانم که رو به الزایمریم!

پاسخ :

شما رو نمی دونم ولی من بچگی میکردم :)))) 

والا... 
چشم به راهم ...
۱۳ بهمن ۹۴ , ۱۰:۳۴
دقیقا همین طوره
افسوس ... :/

پاسخ :

هعی...لوله گاز:))
من :)
۱۳ بهمن ۹۴ , ۱۴:۳۰
و این خوبه بنظرتون یا بد ؟

پاسخ :

تابلوعه که حافظه قوی خوبه !!!

والا... 
gandom baanoo
۱۳ بهمن ۹۴ , ۱۴:۳۱
:)))))) جوابت به کامنت صاحب خونه خیلی جالب بود :)
ایول حافظه :) من که کلا آلزایمر دارم!!! خانواده معتقدن دلیلش پنیر خوردنمه!!!

پاسخ :

((((((((: 

فی البداهه بود اون جواب :دی
پنیرباید با گردو اونم نه صبح شام صرف بشه که باعث خوشبو شدن دهان هم میشه !!!

والا... 
خانم الف
۱۳ بهمن ۹۴ , ۱۷:۳۸
دوباره بازخوانی کردن این شعرای قدیمی رو ..
یه کلیپ قشنگ ساختن با صدای رضا رویگری و چند نفر دیگه..
ما که از این حال و هوا ها نداریم :||

پاسخ :

شما پیر شدین دیگه باباجون حوصله نمونده براتون :دی 

والا... 
اَسی بولیده
۱۵ بهمن ۹۴ , ۰۲:۳۶
سنتونم فهمیدیم :دی

پاسخ :

آفرین چقدر شما باهوشین :))))))))))))) 
سرباز جامانده
۱۶ بهمن ۹۴ , ۱۱:۵۷
گندم جان پنیر فسفر میسوزونه اگ با گردو مصرف نشه تحلیل حافظه و هوش میاره.پس بر شما باد خوردن پنیر همراه گردو

پاسخ :

خواهر گندمک با شمان :دی 
اَسی بولیده
۱۷ بهمن ۹۴ , ۰۰:۴۵
:/

پاسخ :

:(
نیما
۲۹ بهمن ۹۴ , ۱۸:۵۴
این ترانه رو در دهه فجر یکی از سالهای دهه هفتاد در یک ویژه برنامه جنگ مانند که در طول ده شب نشون می داد، پخش می کردند و هر شب یک خواننده معروف اون رو اجرا می کرد. اول آهنگ حماسی بود و آخرش شاد و ریتمیک می شد. یادش به خیر.

پاسخ :

ممنون بابت نظر:))
بهزاد
۱۱ اسفند ۹۴ , ۰۳:۴۹
سلام
من هم این اهنگو خوب یادمه خیلی از خوانندگان معروف اون روزا توی اون جنگ این اهنگو خوندن مث گلریز . خاوری ،کاظمی و... خیلی برنامه خوبی بود یادش بخیر من حدودا ۸یا ۹سالم بود.

پاسخ :

سلام 

ممنون بابت توضیح :) 
نیما
۲۹ تیر ۹۹ , ۱۱:۰۰
http://music.iranseda.ir/DetailsAlbum/?VALID=TRUE&g=41328
عذرا
۱۹ آذر ۹۹ , ۱۴:۵۳
من یه بار کلاس دوم بودم
این شعرو تلویزیون پخش می کرد
همون موقع سریع یادداشت کردم
و از حفظ شدم
خیلی خوشم اومده بود
سعی می کردم مثل خودش بخونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan