راست گفت مسیح

بر خلاف اونایی که تا حالا قرآن رو یه بار کامل نخوندن ، چند سال پیش علاوه بر خوندن قرآن ،یه دور کامل نهج الابلاغه 

رو از ابتدا تا انتها خوندم و حیران شدم از این همه حکمت و...

سال اول دانشجوییم بود تو یه کتاب فروشی قدم میزدم که چشمم به انجیل افتادم (عهد جدید مسیحیا) و خریدمش 

 شاید باورتون نشه که چرا خریدمش، اما تنها دلیلش جلد چرمی زرشکی رنگ و کاغذهای نازک فوق العاده اش

بود که این کتاب رو بسیار جذاب کرده بود ، به شوخی به فروشنده گفتم : شاید یه روز تصمیم گرفتم مسیحی بشم 

بهتره یه انجیل داشته باشم ، اون روزها خیلی کتاب می خوندم ، یادمه ترم دوم یا سوم دانشگاه که بودم 

نزدیک 2هزار صفحه کتاب خوندم ...اینقدر خوندم که همون ترم مشروط شدم...همه ی اینا رو گفتم تا به چند نکته ی

 ماجرا برسم ، از اون کتاب عهد جدید( انجیل های چهارگانه و اسفار رسولان) ، فقط انجیل متی رو خوندم 

و از انجیل متی دو تا جمله اش منو خیلی تحت تاثیر قرار داد که از اون دو تا اینی که می نویسم رو عیناَ 

در احادیث خودمون از قول چند معصوم خوندم اونم این جمله اس : 

اگر ایمانی به اندازه ی دانه ی خردل داشته باشید ، می توانید کوه را جا به جا کنید .  انجیل متی 

شاید عجیب باشه ولی خوندن اون انجیل ، منو مسلمون تر کرد یعنی باعث شد به دین اسلام بیشتر معتقد بشم 

متاسفانه ما مسلمون ها از گنج هایی که داریم غافلیم .

 هیچ حرف خوب و اخلاقی و توصیه ی مفیدی در ادیان گذشته وجود نداره که کامل تر شده اش در دین اسلام 

وجود نداشته باشه! 

حالا بذار یه تعداد آدم سرکار، برن سراغ : اوشو و فلورانس اسکاول شین و باربارا.دی.آنجلیس و... برای پیدا کردن 

راه زندگیشون . 

آیا تا وقتی یه منبع وحیانی و روحانی وجود دارد ، رفتن سراغ یه منبع غیر وحیانی حماقت نیست ؟!

راستی یه سوال در گوشی ، جرج جرداق مسیحی میگه 200 بار نهج البلاغه رو خونده شمای بچه مسلمون چند بار خوندی ؟!


۱۹:۴۱
yasna sadat
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۴۶
200بااار
اگر ایمانی به اندازه ی دانه ی خردل داشته باشید ، می توانید کوه را جا به جا کنید

چه جمله ای.......

پاسخ :

حدیثه این جمله .
خیلی دوست دارم این حدیث رو :)

200 بار بعلاوه اون چند تا کتابی که در مورد امیرالمومنین نوشته!!!
Lady cyan ※※
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۴۶
واقعا درست میگید....
هیچی ندارم بگم....

پاسخ :

به قول یکی از مخاطبای قدیمی : لبخند 
ویار تکلم
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۴۸
یاد این جمله مشهور افتادم که میگه اسلام هیچ عیبی نداره عیب از مسلمانی ماست

پاسخ :

اسلام به ذات خود ندارد عیبی 
هر عیب که هست از مسلمانی ماست . 
آبان دخت ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۴۹
موافقم...من هنوز معنی قرآنو تموم نکردم...خیلی دوست دارم کتاب ادیان دیگرو بخونم...چون وقتی در موردشون می شنوم یا میخونم بیشتر به اسلام علاقه مند میشم!خدایا شکرت که مسلمونیم...و شکر تر که شیعه ایم...
:)

من نخوندم نهج البلاغه رو! صادقانه میگم...بهش فکر کردم ولی نشد...ندارم ینی! :|

پاسخ :

تا قرآن و نهج البلاغه رو خوب نخونید سراغ هچی نرید ، پشیمون میشید!!!
آبان دخت ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۵۵
نه نمیرم! میخوام اولی و دومیش قرآن و نهج ابلاغه باشه بعد اونای دیگه :)

پاسخ :

اگه کلا هم نرفتین ضرر نمیکنید، من رفتم دیدم 
حتی یه کلمه بیشتر از اسلام ، هیچ دینی حرفی برای گفتن نداره!!!
عاشق بارون ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۱۹:۵۶
خیلی دلم میخواست یه بار برم کلیسا.

پاسخ :

اتفاقا چند بار هم کلیسا رفتم ، مسجد خودمون خیلی باحال تره :) 

والا... 
ادریس میرویسی
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۰:۲۳
"آیا تا وقتی یه منبع وحیانی و روحانی وجود دارد ، رفتن سراغ یه منبع غیر وحیانی حماقت نیست ؟!"

نه که نیست!
کلی دلیل داره،
یکیش اینه که هدفِ تو با هدفِ وحی متفاوت باشه.
یکی دیگه این که قدرتِ وحی رو نفهمیده باشی.
و ...

پاسخ :

برای کسی که اطلاع نداره حماقت نیست 
ولی کسی که نهج البلاغه رو میشناسه و میره سراغ عرفان پائلو کوئیلو ... برای اون واقعا حماقته!!!

توضییح بیشتر لازمه ؟
ادریس میرویسی
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۰:۳۰
"نهج البلاغه رو می شناسه" یعنی چی؟
یعنی اسمش رو شنیده و توی خونه شون هست؟

پاسخ :

نه فقط نهج البلاغه هر کتاب مقدس یا وحیانی مثل قرآن یا حتی اگه طرف غیر مسلمان باشه انجیل و... 
ادریس میرویسی
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۰:۵۳
به نظر من این که اسمش رو شنیده باشه و توی خونه اش باشه،
اون قدرها باعث شناختش نمی شه.

پاسخ :

اگه دنبال حقیقت باشه بالاخره هر طور شده خودشو میرسونه سر چشمه ی معرفت :)
سید محمد رضی زاده
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۱:۰۷
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند...

پاسخ :

طیبه الله انفاسکم :)
ادریس میرویسی
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۱:۱۲
به! چه قالب قشنگی! :)

پاسخ :

قربانت دادا:)
هلما ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۱:۲۳
هییییییم ..............
ی دفتری داشتم شروع کرده بودم قرآن رو از اولین آیه با معنی خوندن برداشتمو مینوشتم سوره بقره تموم نشده چن صفحه دفتر پر شده بود زیر جزوه ام بود یکی از بچه ها دیده بود ی هفته با دوستاش دستم مینداختن :)
آخر سرم استادم ازم خواستش و منم ب عنوان یادگاری دادم بهش ..

انصافا پست تامل برانگیزیه مرسی :)

+ قالب جدید مبارک

پاسخ :

خب دوباره ادامه بدید به خوندن و نوشتن :) 
کار خیلی جالبی انجام دادین آفرین !

+مچکرم:)
هلما ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۱:۴۳
چشم :)

پاسخ :

بی بلا :دی 
گمـــــــشده :)
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۲:۲۸
قرآن رو تفسیر آیاتش دو یا شاید سه بار خونده باشم.خورد خورد و ذره ذره. بچه تر بودم بچه خوب تری بودم. هر روز مرتب می خوندم.
نهج البلاغه رو وقتی خودنم که دانشگاه نمی رفتم اما یادم نیست تمومش کردم یا نه.
صحیفه سجادیه رو فقط ورق زدم. و چند تا از دعاهاشو خوندم. شاید چون طراحی جلد و صفحه اش طوری بود که جذبش نمی شدم بخونم.
یه معلم بود یا استاد یادم نیست. حتی یادم نیست از یکی از سخنرانی های تلویزیون شنیدم یا واقعا سرکلاس طرف نشسته بودم. ولی یادمه همچین جمله ای که: برای این که دینتونو بشناسین برین انجیل و تورات و... رو بخونید. کسی که جلوتونو نگرفته.
همیشه تو برنامه ام بود که بخونم. ولی چون کتابخونه نداشت نخوندم. دی:

پاسخ :

خوندن چند باره تون تحسین داره آفرین . 

از من به شما نصیحت اگه انجیل خوندین به جهت مسلمون تر شدن نخونید ، به جهت کنجکاوی بخونید 
چون مطمئنا چیزی بالاتر از آیات و احادیث از انجیل گیرتون نمیاد :) 


بق بقو
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۲:۵۳
متاسفانه یک بار کامل نهج البلاغه رو نخوندم :(

پاسخ :

پس بخونید یک بار هم نه همیشه بخونید :) 
آبان دخت ...
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۳:۱۰
همممم :)

:: قالب نو مبارک ;)

پاسخ :

قربان شما 
هنر دست آقا عرفانه :) 
✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۳:۱۵
چقدر جالب:)
اره واقعا ما ک مسلمونیم هنوز یبار ب صورت دقیق و کامل قرآنمون و نخوندیم....

پاسخ :

خواهش می کنم 

همین طوره باید خوند و فکر کرد و به کار گرفت...!
✖پرنٌس‍‍ِــ‍‍pгคภςєςــسٌ .✖
۰۹ مرداد ۹۵ , ۲۳:۱۸
اره واقعا..تامل برانگیز بود:)

پاسخ :

ممنونم :) 
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۱۴
بله بله خبر استادو داریم...قالب مام از ایشونه :))

پاسخ :

بله کارشون درسته ای کاش میشد حضوری خدمتشون می رسیدم و زانو شاگردی در مقابلشون زمین می زدم . 

البته این قالبی که می بینید تغییرات قالب توجهی هم درش داده شده :دی 
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۲۷
اوهوم...بیانی ها کلی بهشون بدهکارن جدا :))

قالب توجه؟؟ :| یه هدر و عرض قالب بود دیگه :دی قابل توجهش کجاست دقیقا؟ :)))))) :دی

پاسخ :

من بدهکار نیستم طلبکارم (((: 

والا... 

شمام ماشالله خوب حواست جمعه ها کپ کردم از دقتتون :| 
کارهای دیگه ای هم کردم که به چشم نمیاد :دی 
مهتاب
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۴۰
با معنا خوندن قران بهتره از رو سرسری رد شدن ازش هست
خودمم دوسالی میشه که با معنی قران میخونم

نهج البلاغه هم خیلی خوبه البته من تک و توک خوندم خیلی آدمو به تفکر وا میداره
ان شاالله که بتونیم بخونینیم
واقعا هیچ دینی به پای اسلام نمیرسه کامل کامله به طوری که هر کی مسلمان شده فقط یه بار قرانو خونده و قانع شده و ایمان اورده

پاسخ :

قطعا همینطوره در خود قرآن هم این آیه آمده : 

ای کسانی که ایمان آورده اید زمانی که قرآن تلاوت میشه سکوت کنید و گوش بدید (تامل کنید)
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۴۳
اهوع! میگما شما یکم فروتن باش :دی

:: ما یه همچین آدمی هستیم! از بس با قالبای مختلف سر و کله زدم دیگه تا می بینمشون می فهمم تغییراشون چیه! :))

اووو نه بابا! چیا مثلا؟؟ :دی

پاسخ :

دیگه بماند چیا بود ، یه چیزی بود دیگه :دی 

والا... 
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۵۳
عَی آدم زرنگگگ! من که میدونم هیچی نیست :دی ^__^

پاسخ :

باشه شما اینطور فکر کن :))
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۵۷
باشه برای اینکه من اینطور فکر نکنم بگین تغییرات زیر پوستی این قالب چیه؟ با تچکر ^__^

پاسخ :

نمیگم و شماهم گیر ندید بگم  بگذریم :))
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۱:۰۳
تغییری نیست! تمام!میگذریم :))

پاسخ :

مبگم بهتون بعدا
آبان دخت ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۱:۲۷
^__^

پاسخ :

:)
خانم جیم
۱۰ مرداد ۹۵ , ۱۳:۲۷
منم تابحال اصلا نهج‌البلاغه رو نخوندم..
ولی چشم حتما سعی میکنم در اولین فرصت این کارو بکنم:)
در کل پست تامل برانگیزی بود... و البته کامنت های تامل برانگیز تر!

پاسخ :

آفرین :) 

ghazaleh ...
۱۰ مرداد ۹۵ , ۱۷:۵۴
هیچ بار، اووووف بر من :|||

اون جمله که ایمان اگه داشته باشیم میتونیم کوه رو تکون بدیم من واقعا بهش معتقدم تو زندگیم زیاد به این نتیجه رسیدم زیاااااد :)

پاسخ :

اوووف :)))

هنوز هم دیر نشده ماهی رو هر بار از آب بگیرید تازه اس:) 
سعید
۱۴ مرداد ۹۵ , ۰۳:۵۱
صفر بار
:(((

پاسخ :

بخوان اگه شده چند صفحه لاقل !!!
سعید
۱۴ مرداد ۹۵ , ۲۳:۰۱
الان حوصله نفس کشیدنم ندارم!
چر برسه ب خوندن!
:/

پاسخ :

:|
مژگان
۲۰ مرداد ۹۵ , ۰۰:۵۶
سلام...
متاسفانه من تا حالا کامل نخوندم...
امیدوارم بخونم...

پاسخ :

سلام 
حتما بخونید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan