مساعدت می طلبیم .

از تمام دوستانی که ذوق شعری دارن دعوت می کنم که مصرع مورد نظرشون رو 

برای مصرع سوم رباعی زیر که جاش خالیه پیشنهاد بدن: 


ای کاش که مال من بودی تو 

یک عمر حلال من بودی تو

....................................

ای کاش که فال من بودی تو 

م.ح


پساپس از مشارکت شما تشکر می کنم . 

۲۱:۳۲
نگار :)
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۱:۴۹
من طبع شاعری ندارم خب..

پاسخ :

اشکال نداره اجباری که نیست همین که نظرتون رو گفتین مچکرم:)
. عارفه .
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۲۸
رباعی مصرع سومش, قافیه باید با مصرع های دیگه متفاوت باشه برا همین مصرع سوم مال خودتون رو من حساب نکردم !

والا ما که شعر بلد نیستیم بگیم مثل شما! ولی همینجوری یه چی ادامه ش زدم !:|
تازه مصرع چهارم هم یه کلمه کم داره به هر واژه ای فک می کنم وزنش نمی خونه !
مثلا" تعبیر "دوست داشتم باشه ولی نشد ! ://
اونم خودتون یه کاری ش بکنید بی زحمت :/
ببخشیدااا جسارت شد ! :))
ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو

گویند که در خیال باطل هستم
ای کاش که(...)خیال من بودی تو

پاسخ :

خخخخخخ

همینم قشنگ بود اصن هوس کردم عوض کنم مصرع چهارمش رو هم :دی 

آفرین :) 
. عارفه .
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۳۶
اوووو الان متوجه شدم اون آخریه مصرع چهارمه ! مصرع سوم باید پیشنهاد می دادیم! چیز خاصی به ذهنم نرسید ولی بازم ! :/
من تست ادبیات زیاد زدم اطلاعاتم قاطی شده ! :|
به بزرگی خودتون ببخشید ! :/

پاسخ :

اشکال نداره درکتون می کنم ، کنکوره و خیالاتش :دی 
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۴۵
قندو شکرو دیابتم بودی تو

پاسخ :

خخخخخخخ
مصرع سوم باید قافیه و ردیفش فرق داشته باشه یا کلا نداشته باشه:)
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۵۲
بانوی دلو دلستان بودی تو
:دی

پاسخ :

بانوی دلستان :))))))))))
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۵۶
محصور بازوان من بودی تو
:دیی
کم کم پیش بره من کلا توو جاده خاکی میرم:دی

پاسخ :

قافیه دارن همه ی مصرع هایی که پیشنهاد میدین :دی 

+ 18 سال نشه یوقت (((: 
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۲:۵۸
یادش به خیر دورانی که شعر میگفتم...پیر شدیم دیگه.:(
اینم میشه:
مادام الاسیر قلب من بودی تو

پاسخ :

باز هم مسله ردیف و قافیه اس!!!
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۰۶
عه من همه رو فکر کردم جای مصرع چهارم باید بگیم
خب شما همون سه مصرع خودتو در نظر بگیر مصرع های منم به عنوان مصرع چهارم
دقت نکردم قبلش که چهارمی خالی نیست سومی خالیه

پاسخ :

چرا همه فکر میکنن مصرع چهارم ناقصه مگه نقطه چین ها مشخص نیست 
که مثلا جاخالیه ؟! 
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۰۷
چون که من فکر کردم سه مصرع اولو خودتون گفتید مصرع آخرو من باید بگم
برای همون ردیفو قافیه رو متناسب با اون گفتم

پاسخ :

حالا یه بار دیگه برای مصرع سوم تلاش کنید :))
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۰۹
جایزه هم میدن؟!
اگر میدن فسفر بسوزونم:دی

پاسخ :

اگه مصرع شاخی باشه چرا که نه :دی 
بیست و دو
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۱۱
بالاخره هر مصرعی برای شاعرش حکم بچشو داره:دی
یعنی به هرحال برای من مصرع هام جایزه ایجاب میکنه:)))

پاسخ :

پس شما بگید که به هر حال دنبال گرفتن جایزه اید ((((((((: 
من :)
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۱۸
خب الان آخه اصلا مصرع مطلع هم وزن نیست که

پاسخ :

مشکلی نداره که یه مصرع هم وزن پیشنهاد بدین
اَسی ...
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۳۹
در ذهن، تو را رصد میکردم

میبخشیدا ولی وزنش یه طوریه! آدم باید خیلی تلاش کنه که ریتمش و رعایت کنه :|
به هر حال با ریتم شما این مصراع و گفتم

پاسخ :

قشنگه از لحاظ معنایی هم میخوره ^_^

آفرین:)

اگه پیشنهاد دیگه ای هم به ذهنتون رسید بگید.
گمـــــــشده :)
۱۶ تیر ۹۵ , ۲۳:۵۰
بی تو سخت می گذردعمرم

پاسخ :

اینم قشنگه ممنون:))
بیست و دو
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۰:۴۰
بانوی گل گلابو آئینه...

پاسخ :

خوبه منتها وزنش نمی خونه :دی 
بیست و دو
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۰:۴۴
آقا بگو کلا جایزه نمیدی دیگه:(
والا مغزم دیگه الان متمرکز نیست

پاسخ :

خب باید وزنش درست باشه :|
بیست و دو
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۰:۴۵
رخسار فتاده در فنجانم...

پاسخ :

خخخخخخخخخخخخ
(آیکون هلی کوپتری زدن با کمر مصدوم از شدت خنده) 

مثل اینکه شما تا امشب یه جایزه ای از من نگیرید بی خیال نمیشید ((((((: 

والا... 
بیست و دو
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۰:۴۸
بیا و خوبی کن:/
من کلا دیگه هیچ مصرعی از خودم شکوفا نمیکنم!

پاسخ :

خخخخخخخ

ممنون بابت این همه شکوفایی که در این پست انجام دادین :))))))))))
مژگان
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۲:۲۱
سلام...
من ی چیزایی اومد تو ذهنم ولی خودم خندم گرفت نگم بهتره...
آخی جوون ک بودم شاعر بودم یادش بخیر...

پاسخ :

خب می گفتین تا مام بخنیدیم:)))))))
محسن رحمانی
۱۷ تیر ۹۵ , ۰۸:۴۶
سوال بعد لفطا :دی خخخخخخخخ

پاسخ :

سوال بعد حاضر نیست :دی
میم شین
۱۷ تیر ۹۵ , ۱۲:۳۴
هرچند آرزوی محالی ست ولی

+اگه وزن و آهنگش ریخت بهم بزارین پای شاعر نبودنم! :)

پاسخ :

مچکرم اگه وزنش بهم نمی ریخت بیت خوبی بود :)
مژگان
۱۷ تیر ۹۵ , ۱۴:۳۲
سلام...
کاش که مال من بودی تو 
یک عمر حلال من بودی تو
گویند ک در طالع من نیستی/گویند ک در اقبالم نیستی/گویند ک در آسمان بختم نیستی/گویند ک در در اقبالم نیستی...
ای کاش که فال من بودی تو
...............
چهارتا اومد تو ذهنم ک ب فال بیاد ولی خب فکر نکنم خوب باشه...
ولی نصفه شب بیدار شدم ی چیزای خوبی اومد تو ذهنم ولی خوابیدم صبح دیگه یادم نبود خخخخخ

پاسخ :

سلام 

خوبن ولی با وزن سازگار نیستن :)
نصف شب خب می نوشتینشون :دی 
حوریا
۱۹ تیر ۹۵ , ۰۸:۲۵
سلام منم اول صبحی ناشتا فسفر نداشته سوزندم باشد ک مقبول ک ن ولی حداقل نگاه ی وری هم در پی نداشته باشد.
ای کاش ک مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
در نقش و نگار قهوه ی فنجانم
ای کاش ک فال من بودی تو
**********************
ای کاش ک مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
بعدِ نوشیدن یک قهوه ی تلخ
ای کاش ک فال من بودی تو
**********************
ای کاش ک مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
در بزم من و این دل دیوانه و حافظ
ای کاش ک فال من بودی تو

پاسخ :

سلام خوبین شما؟ 

وب تو بلاگ نزدین ؟!

اولی خیلی قشنگه منتها حیف که به وزن نمیخوره . 
هر مصرع 9 هجایی عه این مصرعی که شما پیشنهاد دادین 
علی رغم زیبایی و جذابیت 12 هجاییه :)

همش دنبال همچین مصرعی می گشتم منتها به ذهنم نمی رسید 
میشه درستش کرد خیلی ممنونم :))
حوریا
۱۹ تیر ۹۵ , ۱۴:۳۸
سلام مجدد
بفکرشم ک دوباره وب بزنم و نوشتن رو شروع کنم
ولی از اونجایی ک نمیخوام دو روز بنویسم و باز تعطیل شه میخوام بقول برنامه ریزی شده بیام وسط میدون
خوشحالم ک مصرع ( هرچند با وجود کلی هجا:D) ب مذاقتون خوش اومد
خواهش میکنم بیصبرانه مشتاق دیدار اصلاح شده شم:D

پاسخ :

سلام علیک مجدد :دی

خوشحال شدم از این تصمیمتون :) 

مچکرم دوباره :) 
آبان دخت ...
۱۹ تیر ۹۵ , ۲۰:۳۴
من وزن این رباعی رو نمی دونم چرا درک نمی کنم :|
وزنش چیه دقیقا؟
رباعیا با مفاعیلن خوش آهنگ تره گویا...یا مثلا با فاعلاتن :)

اما

ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
چشمم به نقوش فنجان بود
ای کاش که فال من بودی تو

ینی فسفری که واسه این رباعی سوزوندمااااا واس کنکور می سوزوندم الان رو بهترین صندلیای دانشگاه تهران بودم خخخخخ :)))))

+ طبق فتوای ادبیاتی من وزنش جوره...حالا به نظر شما چی؟؟؟ :دی

پاسخ :

من عروض بلد نیستم وزن رو به صورت سماعی بلدم :دی 

ممنون بابت اینهمه فسفر سوزوندن، فسفر سفید حتی :دی 

وزنش جوره ولی بهش نمیاد یکم :))
آبان دخت ...
۱۹ تیر ۹۵ , ۲۱:۳۸
آها...
آخه من هرچی نگاش می کردم...هجاها رو سوا کردم...میگم خدایا این دیگه چه عجایب صنعتیه؟؟؟ :| چرا کم داره یه چیزایی!
البته من سال سوم انسانی رو تموم کردم...منم عروض نخوندم اما از نت در آوردم...به هر حال علاقه س دیگه :)
همچین منم وارد وارد نیستم ؛)

خواهش می شود خواهش می شود :دی

آره خب...وزنش جوره...ولی یه جوریه :| جور در نمیاد :| عَ بابا! حالا شما خودتون سومیشو بگین ببینیم چی در میاد :دی

پاسخ :

اتفاقا الان تو ذهنم هست مصرع سوم 
منتها با وزن جور درنمیاد دارم روش فکر میکنم :)
آبان دخت ...
۲۰ تیر ۹۵ , ۰۰:۴۶
حالا بی وزنم بگیم بد نیستا :دی
مثلا

ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
یلدا شد و من اسیرِ دستِ حافظ
ای کاش که فال من بودی تو

یا مثلا


ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
چشمم به در است و معطل فنجانم
ای کاش که فال من بودی تو

دیگه ته شاعریم واس این شعر همینا بود خخخخخ

+ ولی خداوکیلی وزن شعر شما یه اشکالی توش هست...انگاری هجا مجا کم داره وقتی میخونیش کامل به نظر نمیاد! یا شایدم میاد و من درکش نمی کنم :| آی ام هنگینگ! :|

پاسخ :

ممنون :) 

حسابی فسفر سوزوندین :دی 

کاملش کردم میگم بهتون :)
آبان دخت ...
۲۰ تیر ۹۵ , ۱۴:۵۵
آره والا...قند خونم افتاد :دی

بی صبرانه منتظرم مصرع سومشو ببینم :)

پاسخ :

باشه حتما :)
آبان دخت ...
۲۱ تیر ۹۵ , ۲۱:۵۶
چی شد پس مصرع سوم؟؟؟ :)

پاسخ :

هنوز آماده نیست :دی
آبان دخت ...
۲۱ تیر ۹۵ , ۲۲:۴۲
ای بابا! -_-

پاسخ :

کامل شد خودم میام میگم گیر نده شما :دی
امید می نویسد
۲۷ تیر ۹۵ , ۱۷:۲۹
ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
دیوار بلند آرزو مندی ها
ای کاش که فال من بودی تو

............

بانوی غزل های پر از دلتنگی
ای کاش که فال من بودی تو

پاسخ :

سلام 
ممنونم:)
اگه از نظر وزنی میخورد بهش خیلی عالی میشد.
ریحانه. الف :)
۲۷ تیر ۹۵ , ۱۹:۳۸
ای کاش که مال من بودی تو
یک عمر حلال من بودی تو
در جام شراب ؛چو صیدی
ای کاش که فال من بودی تو
:/
یا حتی در جام شراب همچو صیدی..هرکدوم ک وزنش جور باشه مثلا :)

پاسخ :

خیلی ممنونم :) 

همچو صیدی درسته از نظر وزنی (:
ریحانه. الف :)
۲۷ تیر ۹۵ , ۲۲:۴۸
این پست مال چند وقت پیشه یعنی ؟:|||

پاسخ :

آره مال چند وقت پیش :دی 
اسماعیل سلیمی
۳۱ تیر ۹۵ , ۰۳:۳۹
ای کـــــاش ، کــــه مال مـن بـودی تـــو

یــک عـــــمـر حـــلـال مـــن بــودی تـــو

هم حرفِ دلِ من است و هم این فـنجان

ای کـــــاش کـــه فال مــــن بــودی تـــو

+ ببخشید من یکم دیر دیدم پستتون رو به همین خاطر شاید یکم دیر شده باشه مصرعی که گفتم

پاسخ :

سلام 
ممنون که نظرت رو گفتی 
مصرع خیلی خیلی قشنگی گفتی ولی به لحاظ هجایی چهارتا 
هجا زیاد میاره که وزن رو بهم میریزه :) 
اگه این مصرع قشنگ ۹ هجایی بود کار تموم بود:)
ωـاره بانـפּ
۱۸ مهر ۹۵ , ۲۱:۵۳
در فکر وصال من بودی تو

پاسخ :

خوبه ولی یه هجا زیاد داره :) 

ممنونم:) 
ωـاره بانـפּ
۱۸ مهر ۹۵ , ۲۱:۵۵
ببخشید توجه نکردم رباعی

پاسخ :

خواهش میکنم:) 
Bahar Upset:(
۲۱ مهر ۹۵ , ۱۱:۱۷
بنظرم بهتره جای مصرع ۴با سه عوض شه چون اولی واخری «ای کاش دارن»...برای جای خالی ام با توجه به تیکه های منحرف ذهنم:«کمی در آغوشم بودی تو... خهخخ

پاسخ :

:))
بی همتا
۰۵ آبان ۹۵ , ۱۲:۰۸
ای کاش که گیانِ من بودی تو
یا
ای کاش که عمرِ من بودی تو
یا
ای کاش هناسِ من بودی تو
یا
ای کاش تمامِ من بودی تو

خیلی زیاده هاااااااا
اما دلم گرفت..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan