نجات سرباز رایان +حاتمی کیای عزیز


اولین بار که نجات سرباز رایان رو دیدم دانشجو بودم شاید اواخر دهه 80 بود (عینهو این پیرمردها که خاطره تعریف 

می کنن) فکر کنم سال 89 بود . از کیفیت بالای فیلم و میزان خوش ساخت بودنش به شدت شوکه شدم دیشب 

که بعد از مدت ها یادش افتادم و هوس دیدن صحنه های اکشن جنگی واقعی کرده بودم دوباره دانلودش کردم 

و نشستم دو ساعت وچهل دقیقه میخ این فیلم خوش ساخت شدم فیلمی که علی رغم جلوه های ویژه و جنبه 

های کیفی فوق العاده اش به شدت فیلم چاخانیه به لحاظ داستان :دی 

ولی آدم از دیدنش واقعا لذت میبره با تمام این اوصاف معتقدم اسپیلبرگ کارگردان آمریکایی جهود ِ مشهور این فیلم 

 انگشت کوچیکه ی حاتمی کیای خودمون نمیشه.

چون حاتمی کیا با امکانات به نسبت هیچ آثار بی نظیری مثل : آژانس شیشه ای، مهاجر، از کرخه تا راین و... 

رو خلق کرده. کارهایی که شاید شهرت دنیایی نداشته باشن ولی قطعا شهرت آسمانی دارن. چون در مورد 

افرادیه که از همه چیزشون گذشتن ، نه تنها از جونشون بلکه بالاتر، عشق به همسر، فرزند و... هم نتونست 

مانع رفتن و آسمانی شدنشون بشه و این تفاوت بزرگ جنگ ما با جنگ اون هاست...!

۲۲:۴۴
مسافر ...
۰۳ اسفند ۹۵ , ۲۲:۵۱
سلام

تعبیر جالب و به جایی بود :)

اما من وقتی فیلم نگا میکنم یه رب طول نمیکشه اینقدی ک میزنم جلو :|

پاسخ :

علیک سلام 

مچکرم:) 

اتفاقا منم حوصله ی اون جاهایی که کارگردان آب بسته تو فیلم رو ندارم میزنم جلو ولی بعضی فیلم ها از بس میخ کننده ان آدم 

دلش نمیاد زیاد بزنه جلو :) 
پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
۰۳ اسفند ۹۵ , ۲۳:۰۲
قیاست مع الفارقعه

پاسخ :

این که الان وگفتین یعنی چه ؟ (با لهجه شیرفرهاد بخونید)
مسافر ...
۰۳ اسفند ۹۵ , ۲۳:۰۸
میگم این الآن اکشن هست دانلود کنم ؟ یا ... ؟

فیلمای رامبو و جکی چان این مدلی بیشتر خوشمان می آید

راستش را بخواهید ما با کارگردانش کاری نداریم فیلمش را بیشتر از خودش میشناسیم :|

پاسخ :

اکشن به توان +25 عه از بس اکشنه :دی
1 بنده ی خدا
۰۳ اسفند ۹۵ , ۲۳:۲۶
من یک سوالی درمورد منِ او واسم پیش اومد.این کتابه بعضی جاها فازش چیه؟!!!! تخیلی یا واقعی بودنشو نمیتونم تشخیص بدم

پاسخ :

خو خود استاد تو کتاب توضیح داده اگه درست مطالعه فرموده باشین میگه ک مرده زنده بازی درنیارین در عالم چیزای عجیب زیاد هست ولی غیر ممکن به معنای واقعی وجود نداره !
گم نام
۰۳ اسفند ۹۵ , ۲۳:۲۷
مهم تر از همه اینه که ما الان آرامش و امنیتمون رو مدیون اونهاییم.

پاسخ :

همین طوره:)
آقاگل ‌‌
۰۴ اسفند ۹۵ , ۰۰:۰۰
نجات سرباز رایان خدایی چاخان زیاد داشت. ولی فوق العاده خوب بود. بخصوص اون صحنه اول فیلم. یعنی برای یک لحظه میخوای بری سنگر بگیری که تیر بهت نخوره :|
.
البته مقایسه حاتمی کیا با کارگردان نجات سرباز رایان زیاد درست نیست. مثل اینه که مثلا چایی و بستنی رو با هم مقایسه کنی و بعد بگی چایی گرم تره!

پاسخ :

اتفاقا به نظر من مثل مقایسه چایی و قهوه می مونه هر دو کارگردان آدم های ایدئولوژیست به شدت مذهبی هستن، هر دو از سر تکلیف فیلم میسازن، هر دو ژانر فیلم سازیشون جنگی، تاریخی ، انتقادیه !!! 

هر دو از بزرگترین کارگردان های کشورشون هستن و محبوب ترین فیلم های کشورشون رو ساختن 

اسپیلبرگ: سرباز رایان ، پارک ژوراسیک ، اگه می تونی منو بگیر، فهرست شیندلر 

حاتمی کیا : آزانش شیشه ای ، مهاجر ، از کرخه تا راین ، به رنگ ارغوان ، چ مثل چمران ، بادیگارد !
פـریـر ...
۰۴ اسفند ۹۵ , ۰۰:۵۷
این فیلمو ندیدم ولی خب...حاتمی کیا رو موافقم...عالی است :)

پاسخ :

واقعا دیدنیه این فیلم :) 
حاتمی کیا کم نظیره!
1 بنده ی خدا
۰۴ اسفند ۹۵ , ۰۸:۲۰
هنوز کامل نخوندمش ولی اون قسمتی ک میره کلیسا اعتراف و کشیش فارسی صحبت کن و هفت کور پاریسی رو نتونستم تشخیص بدم یکسریش خیالیه یا ن

پاسخ :

تو فصل های آخر توضیح میده اون فصل کتاب زندگی مخصوصا من او من دو سه روزه خوندم از بس جذابه این کتاب!
ر. باران
۰۵ اسفند ۹۵ , ۰۰:۰۷
این جناب با آن پست شما کاملا موافق می باشد!

پاسخ :

درود بر عالی جناب :دی 
yasna sadat
۰۵ اسفند ۹۵ , ۰۱:۳۹
کلا دربارش اطلاعی ندارم!

پاسخ :

اطلاع کسب کنید:)
yasiii hk
۰۵ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۵
فیلمو ندیدم تا حالا ولی کار های آقای حاتمی کیا فوق العاده هست !تو فیلم های آقا حاتمی کیا حرف های زیادی نهفته که بد نیست بعضی از مسئولین کنکاشی کنن !

پاسخ :

حاتمی کیا تکرار نشدنیه !!!
مارکر زرد :)
۰۶ اسفند ۹۵ , ۰۱:۴۸
همه پست ب این فکر میکردم ک
پیر شدیم :|

پاسخ :

بخاطر دو خط اول ؟
مارکر زرد :)
۰۶ اسفند ۹۵ , ۱۷:۱۲
به خاطر ذکر سال ها . فکر کردم خیلی خوب اون سالهارو یادمه و همیشه اونی بودم که وقتی بحث قدیم میشد بین بقیه یادش نیست .

پاسخ :

که اینطور:)
1 بنده ی خدا
۰۶ اسفند ۹۵ , ۱۷:۴۷
تمومش کردم.ولی حس میکنم درست نخوندم و باید دوباره بخونمش.ولی بازهم نفهمیدم که درویش مصطفا شخصه یا یک نوع طرز تفکر.یکم این قسمتش واسم هضمش مشکله.
و اون قسمت ابوراصف،عمیقا ناراحت کننده بود ترورش.
+داستانهای امیرخانی مثل یه مجموعه ان.شخصیتاش بهم مربوطن،همو میشناسن.این جالبه

پاسخ :

من چند بار خوندمش میارزه چند بار خونده بشه درویش مصطفی شخصیت واقعیه تو داستان ولی نماد یه تفکر و مکتب خاص هم حساب میشه .
ببر بنگال
۰۶ اسفند ۹۵ , ۱۸:۳۵
چرا پست حذف شد؟

پاسخ :

بعضیا دوست نداشتن.
بهنام غمی
۲۱ اسفند ۹۵ , ۰۱:۴۳
ما همیشه فکر می‌کنیم که فقط خودمون برای فداکاری خون و جون دادیم و بقیه اسمارتیز دادن. ممکنه با سیاست‌هاشون مشکل داشته باشم ولی ته داستان اون سرباز بیچاره ورای همه این سیاست بازی‌ها و قدرت نمایی‌ها جونش رو کف دستش گرفته و به اون جنگ رفته. کاری که خود اسپیلبرگ هم زمانی انجام داد و به خاطر همینم 5 دقیقه ابتدایی فیلمش به عنوان بهترین صحنه جنگی تاریخ سینما شناخته میشه. چون با دوتا چشماش اینا رو دیده. ما همیشه فکر می‌کنیم خدا باماست. ولی اگه خدا با ماست پس کی با اوناست؟!

پاسخ :

سلام ممنون بابت نظر ولی دونکته : اول : 1.حال بحث ندارم 2. تاریخ رو همین هایی نوشتن که این فیلم تخیلی رو ساختن انصافا هم قشنگ ساختن هرکی ببینه باور میکنه آمریکایی ها این کارها رو تو سواحل نرماندی انجام دادن :دی 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan