مدرسه یا مسلخ حقیقت کدام است؟!

وقتی به 12 سال دوران تحصیلم در مدرسه نگاه می کنم به ندرت خاطرات خوب و لحظاتی که دوباره 

دوست داشته باشم تجربشون کنم رو می تونم پیدا کنم ، امشب وقتی یه دوری تو دنیای مجازی زدم 

و وبلاگ ها و پیچ های دیگه رو هم خوندم متوجه شدم که خیلی ها همین حس رو به مدرسه دارن 

در یک جمله رک و پوست کنده: مدرسه و سیستم آموزشی ما به قدری کسالت آوره که همه دوست دارن 

ازش فرار کنن حتی اگه بهترین دوستان و معلمان و کلی خاطرات ریز و درشت باهاش داشته باشن...!

ای کاش روزی مدرسه های ما هم مثل فلان کشور که اسمشو نمیارم (که حرفام بوی غرب زدگی نگیره)

اینقدر جذاب بود که بعد از تموم شدن ساعت مدرسه ، بچه ها رو باید به زور بفرستن برن خونشون!

 


۲۱:۰۸
هلما ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۰
ی جورایی آره ... کسالت آور .

پاسخ :

از کل دوران تحصیلم فقط دوسالش رو دوست دارم اونم با کلی تبصره و ارفاق :/ 
عای عم بــــهـــــار D:
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۰
مدرسه واقعاً هیچی نداره و من این طبقه بندی های آموزشی رو واقعاً داغون میبینم ، همه حرفشون اینه که آینده ی این مملکت رو باید جوونا بسازن ، خب این جوونا فقط باید استعدادهاشون رو محدود به سه رشته ی ریاضی و تجربی و انسانی شکوفا کنن ؟!
باشه اصلا همین طوری شکوفا میکنن ، چرا نمیذارن هر کسی هر رشته ای دوست داره بخونه ؟! :|
+ مرسی واقعاً ، اینا مونده بود تو گلوم :|

پاسخ :

والا... 

مدرسه جز نابودی ذوق و استعداد ، پایین آوردن آیکیو به طرز وحشتناکی تاثیر چندانی رو بچه نمیذاره...!
عاشق بارون ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۱
موافقم. ولی زمانی که مدرسه میرفتم اصلاً همچین حسی نداشتم! عاشق مهر بودم و پاییز. قدر همین حالا. از مدرسه هم بدم نمیومد!

پاسخ :

شما جز استثنائات هستید :)))
bahar ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۴
(: زنگ تفریح خوبه

پاسخ :

آره اگه همش زنگ تفریح باشه خوبه لاقل جو مسخره ی کلاس رو نداره :دی 

والا... 
❥ آراگل ❥
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۴
واقعا هستن مدارسی که دانش آموزارو به زور بفرستن خونه؟!

عجب!

پاسخ :

بله هستن اما نه تو مشرق زمین :( 
هلما ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۱۵
من فقط یک سالش رو دوست ندارم :|

پاسخ :

من فقط یه سالش رو دوست دارم :دی 
عاشق بارون ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۰
الان نظرم این نیست ها! :دی الان همین حس شما رو دارم!!
منم شاید فقط یک سال رو اونم به قول شما با تبصره و ارفاق دوست دارم!!

پاسخ :

نه دیگه حرف دلتون رو زدین دیگه پذیرفته نیست تغییر نظر :))) 

والا...
پسر رویایی
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۱
متاسفانننننننننننننه
جای اینکه به ورزش وهنروادبیات بهابدن به ریاضی بهامیدن
فقط دانشگاه خوبهههههههههه
اونم استادش پاکارباشه.........................................

پاسخ :

اگه رشته و دانشگاه باب دل آدم باشه بهشت میشه دنیای آدم :))


. عارفه .
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۵
هیچ جای دوران مدرسه رو دوست نداشتم و ندارم... فقط می گذروندم ...

پاسخ :

حقا که سخن از زبان ما می گویید...!
پسر رویایی
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۵
من که برام اینطوره......................................................................
دوست دارم کارشناسیموهمین دانشگاه که هستم قبول شم..........................
دولتی هم هست نورعلی نور...........

پاسخ :

نور علی نور ؟! :| 

چی هست ؟ اسم شهره ؟:دی 
سوفی ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۲۸
من که خیلی خوشحالم اون دوران مسخره تموم شد. والا بخدا چی بود ایششش

پاسخ :

والا بخدا ایششش :))
پسر رویایی
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۳۴
نورعلی نوریک ضرب المثله:یعنی دیگه خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییی عالییییییییییییییی میشششششششششششه



مدرسه برای من جزبی مزه بازی نبود......

پاسخ :

خخخخخخ

من اینطوری خوندمش نورعلی  نور :دی 

عاشق بارون ...
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۴۵
تغییر ندادم که! :))) درست نخوندین! یا من بد توضیح دادم! :دی
بخش بندی کردم! گفتم اون موقع که دانش آموز بودم بدم نمیومد از مدرسه. و حتی از اول مهر و باز شدن مدرسه ها و پاییز خیلی هم خوشم میومد!
ولی حالا، یعنی بعد از دانشگاه تا به الان، متنفرم ازون دوران مدرسه و دلم نمیخواد برگردم اون روزا. اوووه چقدر توضیح دادم. :| :)

پاسخ :

یادمه تو وبلاگ قبلی هم عرض مخالفت کرده بودین ولی می بینم که الان تغییر موضع دادین :دی 
رقَـیـه ..
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۴۵
راستی نمیخواید ادامه اون آهنگ رو بذارید؟

پاسخ :

نه همساده ها صداشون درمیاد :دی 
ساکن طبقه 40
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۴۹
ای کاش ...

پاسخ :

هعی لوله گاز... 
رقَـیـه ..
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۱:۵۷
باشه :)

پاسخ :

خواننده نیستم که :دی 
مهتاب
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۲:۰۶
فقط دوران ابتدایی اونم سال سوم چهارم خوب ینی عالی بودن همه بچه ها عاشقراین دو معلم بودن ولی دوران راهنمایی بدتریت دوران بقیشم به همین منوال چیزی بخصوصی هم یاد نگرفتیم از این کلاسا
تازه گفتن معلمی شغل انبیاس:/

پاسخ :

چه ربطی به معلم ها داره چرا می چسبونید به معلم ها :دی 

والا... 
آقاگل ‌‌‌‌
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۲:۱۴
هعییی
در بساطی که بساطی نیست!
کاش حرف معلما زمزمه محبت بود!
من فقط خاطره کتک خوردن دارم از مدرسه!

پاسخ :

چوب معلم گله بلانسبت هر کی نخوره خله (((: 

والا... 
نگار :)
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۲:۲۸
من که از دوران مدرسه خیلی بدم میاد..باز دانشگاه یکم بهتر بود...

پاسخ :

دانشگاه خیلی بهتره ، شک نکنید بخاطر آزادی عملیه که دانشجوها نسبت به مدرسه دارن :)
هانیه شالباف
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۲:۴۰
آخ!
مرسی که حرفِ دل مارو زدین! :|

من که دیگه به این قضایا می‌خندم ! انقدر اوضاع خرابه :D

پاسخ :

اوخ 

خواهش می کنم حرف دل بود خوشحالم لاجرم بر دل نشست :دی 

والا... 
من :)
۳۱ شهریور ۹۵ , ۲۳:۰۱
صدای تن را که گوش جان نیست
چه فایده فریاد زدن؟؟؟

پاسخ :

والا... 

عربده هم فایده نداره دیگه :/ 
خانم جیم
۰۱ مهر ۹۵ , ۰۱:۱۷
من دبیرستانو ولی واقعا دوست داشتم حالا نه در حدی که بخوام دوباره تکرار بشه.. ولی خوب بود واسم :)
امیدوارم روزی سیستم آموزشی ایران جوری باشه که بچه‌ها هر روز با عشق پاشن برن مدرسه نه با غرغر و هزار تا کلک واسه غیبت کردن :دی

پاسخ :

دبیرستان سال اول و آخرش (پیش) خوبه دوسال وسطش مزخرفه :///
عاشق بارون ...
۰۱ مهر ۹۵ , ۰۱:۴۶
مشکل از یاد شماست! اتفاقاً من یادمه که شما دم به دقیقه پست درباره مدرسه و دوران مدرسه و خواب مدرسه گذاشتید و من هر بار گفتم با تنفرتون از مدرسه موافقم! :)))
شما که کلا یادتون نمیمونه والا! بعد 50 دفعه میپرسید چند سالتون بود!!! حافظه تون یاری نمیکنه دیگه! :دی

پاسخ :

ولی تا اونجایی که یادم میاد شما 18 سالتون بود ((: و عاشق مدرسه بودین :)))
حالا باز بیاید بگید حافظه ات ضعیفه :دی

والا... 
بانوچـ ـه
۰۱ مهر ۹۵ , ۱۳:۵۰
ولی عوضش خاطرات دانشگاه شیرین هستن، نه بخاطر خوب بودن سیستم آموزشی اونجا بلکه بخاطر اینکه کلی بزرگتر و پوست کلفت تر شدیم و یاد گرفتیم حتی از شبای سخت امتحان هم خاطره های خنده دار بسازیم.

پاسخ :

احسنت . 

تحلیل خوبی بود :دی 
بق بقو
۰۱ مهر ۹۵ , ۱۳:۵۸
موافقم ؛ کلاً از بالا وضعیت خرابه :/

ولی من خطرات خوب زیاد دارم :))

پاسخ :

خطرات یا خاطرات :)))
اَسی ...
۰۱ مهر ۹۵ , ۱۶:۳۷
واقعا :/

پاسخ :

واقعن :/
פـریـر ...
۰۱ مهر ۹۵ , ۱۹:۰۰
ای کاش...

من از همین تریبون اعلام می کنم اگه سال بعد اومدم با ذوق گفتم دانشگاه قبول شدممممممممم و دست و جییغ و هوراااااااااا یقین بدارید انگیزه ی قبولیم و اون ذوق بعدش مطلقا به خاطر تنفرم از مدرسه س :))))

پاسخ :

ان شالله به زودی از شر مدرسه خلاص بشید :))
عاشق بارون ...
۰۱ مهر ۹۵ , ۲۱:۱۱
نه دیگه مطمئنم حافظه تون ضعیف نیست! نابود شده کلاً! :| والا! -__-

پاسخ :

خخخخخخخ
مگه متولد 77 نبودین:دی یعنی دارم اشتباه می کنم ((: 
פـریـر ...
۰۱ مهر ۹۵ , ۲۱:۱۸
ایشالله ایشالله :)))

پاسخ :

:)))
بق بقو
۰۱ مهر ۹۵ , ۲۲:۵۴
:))))
یه الف هااا
منظور همون خاطرات دیگ ؛ البته خطرهاییو رو هم شامل میشه :دی

پاسخ :

یه الف جمله رو زیر و رو می کنه :)))
مارکر زرد :)
۰۳ مهر ۹۵ , ۱۵:۵۸
من خاطرات خوب زیاد دارم . و سالی که گذشت حتی همین حالا هم ناراحتم که تکرار نمیشه :(

پاسخ :

الان من نفهمیدم شما از دوستداران مدرسه اید یا دشمنانش :)))) 
مارکر زرد :)
۰۴ مهر ۹۵ , ۰۰:۰۰
بستگی به دانشگاه داره :))

پاسخ :

:|| 
سعید
۰۴ مهر ۹۵ , ۱۴:۵۹
فقط 12 سال مدرسه؟!!
دانشگاه رو در بر نمیگیره عامو؟!!
سوال اینه عایا 12 سال مدرسه رو ترجیح میدهید یا چند سال دانشگاه و تحصیلات عالیع؟!!!

خیلی خبیثم ن؟!!!
:))

پاسخ :

تو روحت فقط همین :|
zahra ans
۰۹ مهر ۹۵ , ۰۱:۳۷
فقط میشه گفت خعللی درسته:| مهر تاییدی بر حرف شما:|

پاسخ :

مهر معمولی قبول نیست مهر برجسته بزنید:))
Upset Bahar:(
۱۹ مهر ۹۵ , ۱۵:۳۲
کاش اصن درشو تخته میکردن:))اینجوری بیشتر خوشحال میشدیم

پاسخ :

ای کاش :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan